Är du med i någon trädgårdsförening?
Nu när det är höst och vinter och då gäller det att hålla ångan uppe när det gäller trädgårdsintresset.
Är du medlem i någon trädgårdsförening?
Tipsa gärna om någon förening du är eller vill vara med i.
Här har vi lite information om Trädgårdsamatörerna i Göteborg.
Det kanske finns trädgårdsamatörer på fler ställen i Sverige?
Trädgårdsamatörerna i Göteborg (TAG) är en krets inom Sällskapet Trädgårdsamatörerna (STA) och har drygt 600 medlemmar. Hitta oss på Facebook.
En amatör är en som älskar och Trädgårdsamatörerna i Göteborg är en förening för människor som älskar växter. Det är en träffpunkt för oss som fascineras av att med omsorg och kärlek få frön att gro och de mest svårflirtade plantor att växa. Men det är också en förening för dem som vill köpa färdigt, stort och rejält på en gång.
Hos Trädgårdsamatörerna handlar det mindre om det nyttiga, som grönsaker och potatis. Nej, här är det blommor, träd och buskar, skönhet, flärd och drömmar som gäller.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2022-11-30 23:09 av Pyttelite
Jag är med i tibbleängens trädgårdsförening en förening för oss som har odlingslotter på tibbleängen i Upplands Bro. Vi är inte med i STA, RST eller koloniträdgårdsförbundet utan vi är helt fristående
Jag är med Riksförbundet Svensk Trädgård, som har lokalavdelningar över hela Sverige, så jag kan njuta av kunskap och evenemang lokalt också.
Inte trädgprdsförning men …..jag är medlem i Sv Pelargonsällskapet.
Får då ett fint häfte 4 gånger /år med fantastiska bilder och besök hos odlare.
PS har en stor bildbank. Tillgång till köp av fröer…ett stort utbud.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Jag fick ett automatiskt medlemsskap i FOR när jag gick en kurs.
En förening med mycket kunskap och en bra medlemstidning med intressanta artiklar.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.