Mina nyförvärv har kommit
Men tyvärr har jag inte möjlighet gräva ner dem förrän på lördag. Hoppas nu innerligt de mår bra av att stå i en hink med vatten ända tills dess. Min snälle make tog sig ut till ön en sväng i förmiddags bara för att hämta ta upp paketet ur brevlådan och blanda jord och vatten i en hink. Egentligen ska det vara lera och vatten men det var inte möjligt gräva upp lera och blanda till mellan två båtturer.
Det blev
- Penny Lane 1 st
- Karl Förster 1 st
- samt 10 st White Cover som det var buntpris på och den enda som jag hade tidigare.
- Awakening fanns inte med i paketet och den får jag först på senhösten om jag då fortfarande vill ha den. Och det vill jag nog.
Så nu blir det att gräva gropar igen till helgen. Och hoppas då också att jag kommer att se att växtligheten börjat röra på sig. Får nästan lite abstinens att ha inte ha sett mina växter sedan lö-sö 20-21 p g a Londonresan,

Får inte fram bilderna

Sådär - nu går det - gick inte att länka till Rosenpostens webbutik.

Awakening spanade jag in för ganska länge sen, tänk jag hade alldeles glömt bort den! White Cover; ser söt ut, jag förmodar att du har den som marktäckare eller?

Ja det var synd att Awakening var slut. Kanske jag hittar den krukodlad någonstans. Nu är det väl slut på säsongen för postleverans av barrotade plantor.
White cover hade jag två av som blommade snällt nedpetade i lite jord mellan två stenar till frosten kom. Jag tänkte att det är alltid bra med lite marktäckare här och var.
Awakening står också på min önskelista. Den var slutsåld på Rosenposten när jag försökte beställa. Får väl försöka till näsa år. Skall jag vara riktigt ärlig är det knappast sunt att köpa så många Rosor per år som jag börjat göra… Den får vänta :) Men vänta bara - en dag skall jag ha den :)
*** Qui vivrqa verra ***

Har du också drabbats av rosfeber Annika? Jag har också köpt alldeles för många de senaste två, tre åren. Ska försöka avvakta lite nu och vårda de jag har och se vilka som trivs.
Fast Awakening vill jag ha om den finns i höst eller nästa vår. Blev jättebesviken när jag packade upp mitt rosenpaket från Rosenposten och den inte var med.
Rosfeber - jo det vill jag lova! :) Vår trädgård är ny för oss förra sommaren och då planterade jag 46 Rosor. I år har det blivit…. nä jag vågar inte räkna. Fast du har fler :) Får trösta mig (och maken) att jag inte är "värst". Men frågan är ju hur många man får in - och att det fortfarande är snyggt - i en trädgård på 560 m2 (då står huset där också) ??
Planterade rosenhäck i går (32 rugosor) och en Trier i gamla rosenrabatten. Och på tur står nu… Thisbe, Alchymist, Ghislaine de Feligonde, Jacquline du Pré (2:a för året…), 2 ggr Little White Pet och en Smarty. Det var nog alla… tror jag :) Dessa Rosor, en gulblommande (fylld) buskpion, en kaprifol och lite olika Heucheror skall planteras vid vår nybyggda altan. Eventuellt i sällskap med Nevada och Frühlingsduft, det är lite avhängigt i hur långt planteringen skall sträcka sig. Jag och maken är INTE överens…. du förstår nog vilken sida jag står på :) hahah
*** Qui vivrqa verra ***
Åhejsan vad mycket Rosor ni har! Jag har planterat mig livs första Rosor jag - blygsamma tre stycken. HUR får man plats med 46 nya Rosor bara så där? Då blir det ingen plats över i min lilla pytteträdgård *ler*
Men ni kanske kan ge mig råd? Jag vill ha en rikligt blommande och gärna doftande klätterros längs vår södergavel. Helst vill jag kunna klippa av och ta in blommor på bordet också. Huset är gult och jag kan inte bestämma mig för vilken färg det ska vara på rosorna *velig* Mina tre buskrosor är rosa och vita men de står i en annan rabatt. Gör det sig med gula Rosor mot en gul vägg?

Åh - ser att du bor i Skåne. Då har du mycket att välja på. Jag är väldigt förtjust i min Alchymiste - aprikosfärgard - och hos dig kommer den inte att frysa ner alls.
Här är Rosenpostens hela lista på klätterrosor - klicka dig igenom och njuuut!