Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketter: kryddorskadedjur
Läst 170 ggr
Sabah
2

Ohyra på Rosmarin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min rosmarin har fått ohyra. Nästan hela växten har blivit vitluden, de nyare skotten ser bättre ut, det är mest på den grövsta delen. Fotade en liten inkräktare, dock inte så bra bild.. Kan jag rädda den? eller är det bara att kasta den? 😕 Den står inomhus.

💖🧡💛💚💙💜

Pilspets
0
Rosmarin är en vacker kryddört att odla och använda till all slags medelhavsmat. Läs om skötsel, förökning och användning av rosmarin i Faktabanken!
Åsa S
4

Det ÄR mjöldagg = en svamp rosmarin brukar få det när den står inomhus. De trivs inte alls inomhus och får sämre motståndskraft mot mjöldaggen. Denna mjöldaggsart gillar rosmarin den kommer inte hoppa över till alla dina andra växter. Rosmarinen brukar tillfriskna när man planterar ut den

Sabah
0

#2: Tack för svaret! 🙂 (hittade det precis också på en av länkarna) Blev så olycklig om jag skulle ha behövt kasta den, den är ju kraftig och fin, skjuter nya skott! Bra att den kommer att tillfriskna! 🙂

Har aldrig haft rosmarin inne förut men tänkte att det kunde väl vara bra att ha den i köket, smidigt att klippa sig en kvist när man står vid spisen.., men det var visst ingen bra idé alls! 😁 Man lär sig nya saker! 😊🌿

💖🧡💛💚💙💜