Trädgård iFokus

Trädgård

Läst 191 ggr
Sindri
1

Vindskydd till pallkrage

Jag har gjort iordning fristående pallkragar till tomater. De vill säkert ha någon form av vindskydd. Jag säker på nätet efter färdiga men hittar inga. Någon som löst det på ett smart sätt?
Fyrkantspålar med odlingsväv runt? De måste gå lätt att ta bort när jag skall in och rensa/skörda.

Pyttelite
0

#0: Det finns bågar och när man kan använda.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Sindri
0

Jag har bågar med odlingsduk eller nät till andra pallkragar, men nu vill jag ha just vindskydd. Det skall vara rätt högt och lätt att ta bort och sätta dit.

Pyttelite
0

Ett effektivt vindskydd och en mindre inhängnad. SKyddar mot vind och stoppar samtidigt till exempel höns och andra djur från att komma in i odlingen.
  • Redigerat 2022-05-02 07:46 av Pyttelite
Sindri
0

Nej, det kommer inte att skugga, det skall vara tre "väggar", öppet mot söder och med plast eller tunn väv.
Jag förstår inte riktigt hur det i länken funkar, men nånting sådant är det jag tänker mig. Jag har massor med sån väv så jag kanske kan sy kanaler för bambupinnar. Skall kolla på det när jag kommer hem. Tack.

Pyttelite
0

#4: Ok! Då förstår jag.

Kanske kan du bara ställa ut pinnar och spänna väven utan ngn kanal.

Så blir det anpassningsbart.

Sindri
0

Jag tror jag gör kanaler, det är ju fasta mått på pallkragarna och det skall vara lätt att ta bort och sätta dit igen ifall jag behöver komma åt från olika håll.
Känns som om det kommer att bli bra.