Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterenkäthjälpmedel
Läst 153 ggr
ElviraNym
0

Enkät trädgård/väder-app

Hej!

Elvira heter jag och studerar till UX Designer på Yrgo. Jag & min grupp har som uppgift nu att skapa en revolutionerande väder-app. Vi tänkte kombinera vädret med information om trädgård. Exempelvis påminnelse om en bra vecka att plantera sina lökar, klippa gräset eller liknande. Vad tror ni om det? 😍

Om ni har tid och möjlighet denna soliga fredag får ni jättegärna svara på vår enkät (detta göra genom att klicka på länken nedan). Det tar endast några minuter. Tack på förhand! 🌸☀️

https://forms.gle/TWzML2VwaVH3ZWLu7

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Hej! Vi söker dig som påverkas av väder. Syftet med denna enkät är att samla information inför skapandet av en ny väder-app. Vi har valt att ställa blandade frågor, både om hur du tycker idag och vad för funktioner du skulle vilja ha i framtiden. Om du har frågor eller åsikter om hur enkäten är utformad får du gärna lägga en kommentar längst ned i enkäten. Vi är tacksamma om ni fyller i alla frågor, även de som inte är obligatoriska. Det ger oss mer att gå på och är till stor hjälp för oss alla när vi sammanställer resultatet. Dina uppgifter kommer inte att spridas utan används endast i sammanställandet av information för att hjälpa oss avklara uppgiften. Tack på förhand! Sabrina, Robert, Philip & Elvira - UX Design studenter på Yrgo
Åsa S
3

Man måste logga in för att svara jag har inget konto där och tycker faktiskt det verkar lurt att behöva logga in för att kunna svara.

Men annars är min spontana reaktion man måste nog göra väderappar för många olika delar av sverige då. Det är ju vår i skåne nu med blommande vårblommor, långt upp i norr ligger det nog fortfarande ett tjockt snölager. Man sår ju, planterar och skördar vid olika tider beroende på vart man bor i vårat avlånga land.

Magi-cat
0

Det verkar som att man vill att folk ska gå vidare och delta i intervju osv. Frågorna är antagligen bara början för att få in intresserade.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

sp0ngeb0b
0

#2: Det är inte alls säkert. Har själv gjort studier till skolan med liknande upplägg, dvs både enkät och intervju, där båda varit viktiga för resultatet. De ger helt olika typer av information så ofta kan båda vara av intresse.

Jag hade gärna ställt upp på intervju, men jag har tyvärr inte tid eller ork till det för tillfället. Hoppas ni hittar ett gäng som vill ställa upp!

Magi-cat
0

#2 Tack för info.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ElviraNym
1

#1:
Hej! Vi har ändrat nu så att man inte behöver logga in 😁 Vi hade det så för att en person inte skulle kunna svara flera gånger, men förstår att det känns lurt. Det är borttaget 👍🏼

Vi tänker att vädret anpassas beroende på vilka platser du lagt till eller var du befinner dig. Det funkar alltså oavsett var i världen du är ☺️

Med vänliga hälsningar,
Elvira

ElviraNym
0

#2:
Det stämmer så som personen nedan skrev. Man får lite olika information av enkät, intervju och workshop. Målet är att ni användare skall vara med och skapa produkten. Flera huvuden tänker bättre en ett 💪🏻

Med vänliga hälsningar,
Elvira

ElviraNym
0

#3: Jag förstår! Det är absolut inte alla som har tid eller ork. Tack oavsett för din tid 😁

Med vänliga hälsningar,
Elvira

Pyttelite
0

#5: Berätta gärna hur resultatet blev när ni är färdiga med appen.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.