Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 278 ggr
MonicaLagerquist
1

avsluta trädgårdsåret

Har ni börjat förbereda er trädgård inför vintern?

Stolt ägare till tre La permer

• Redigerat 2021-10-10 22:12 av Pyttelite
Pyttelite
0

Så smått men det har inte varit ngn frost och hallon, bönor och potatis finns fortfarande att skörda.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

MonicaLagerquist
1

Potatisen är uppgrävd
Tomaterna plockade,
Det som är kvar är att tömma komposten
gräva om i växthuset och täcka jorden
Ta in pelagonerna i blomrummet plus att kolla av så att inga redskap står kvar ute i trädgården.

Sindri
1

Har gjort allt jag hinner innan vi åker söderut. Tror det är bra så, har ungdomar som kan kratta löven och plocka kastanjer.
Avslutade städningen med att så lite salladsfrön och täcka pallkragen. Det kan gå vägen om det blir en fin höst. Det jag sådde sista augusti har vi njutit av i massor nu och även gett bort mycket.

sp0ngeb0b
1

Jag har börjat klippa ner tomatplantorna men har inte tagit upp potatisen än. Förutom det är det inte så mycket. Allt annat är skördat så kanske rycka upp de ettåriga plantorna bara, men de (förutom tomaterna) är bara små plantor så inget stort jobb.

MonicaLagerquist
1

Nu är hushållskomposten in skottad i stora växthuset och båda växthusen är genom vattnade.Krukor och annat löst inplockat och undanställt.Pelargonerna är inställda i blomrummet.

Caeli
0

Ingen frost här ännu så i sommarkrukorna blommar det fortfarande med pelargoner, petunior, tagetes, rosenskära mm. Även hösthallonen är i full gång.

Däremot åkte trä-trädgårdsmöblerna in idag, någorlunda torra efter dagens sol och vind.