Crestasallat
Undrar hur man hitta fröer till denna min nyfunna favoritsallad. Den säljs affären och odlas i Spanien och kanske även i Sverige och jag vill ha tag på frö. Hur hittar men det. Har sökt lite på nätet men inte hittat något.

Det här hittar jag på nätet - har du kanske redan sett? Hittar heller ingenting om fröer.
'Crestasallad
Crestasallad kom till Sverige för första gången år 2001. Den hade ett par år tidigare korsats fram i Spanien ur roman-, ekblad- och gemsallat. Det är med andra ord en väldigt ny sallad på världsmarknaden.
Crestasalladen har dekorativa, krusiga blad, som skiftar i grönt och rödbrunt. Smaken är aromatisk och mycket god.
Crestasallad finns tillgänglig så länge den spanska säsongen varar, löst räknat oktober till mars-april. Förvara den svalt.'

Men är inte Romain sallad nästan samma sak -?
Den finns i alla fall att köpa. Titta på den här sajten med spännande fröer.

Det är inte samma sak cresta och romansallad . Jag köpte båda sorterna och crestan blev min favorit

Den har ju blivit mycket omtyckt och nån borde väl ha försökt odla den även i Sverige. Fortsätter leta.

Mr Fothergill's internetshop för fröer är den mest välsorterade jag vet. Men inte heller där hittar jag cresta. Här är en länk till alla deras salladfröer om den nu skulle gå under annat namn.

Kallas den för Cresta internationellt? Det är inte den som kallas "krus-sallad" i Sverige?