Alla plantor i jorden?
Är det bara jag som fortfarande har fröplantor kvar i växthuset, tro? Får skylla på London-resan. Men nu den här långhelgen ska de ner i jorden. Avhärdningen får gå undan.
Jag brukar börja plantera ut mina först efter "järnnätterna " som infaller 10-11 juni och då brukar det kunna bli nattfrost.

Nope - jag har en ros som jag fick på mors dag som ska ned - en Nostalgie.
Och så kom beställningen på posten häromdagen men småplantor av Klockvippa, Fackelblomster och Kärleksört.
Så nu vill jag ha SOOOL för här finns massor av annat också att göra.
Det nya trädgårdsrummet är inte klart;
- Sten/plattor som ska läggas.
- Avsågat äppelträd som ska sågas till golvskivor
- Mitt häftiga stålbord som ska få en bordskiva "kaklat" med porslinsbitar. Ska iväg till loppisboden och inhandla tallrikar att krossa
. Och stolarna ska målas - Staketbrädor som ska målas
- En pallkrage med sallad och vitlök måste fixas
- Installera fontänen till zinkbaljan
- m.m m.m
dräneringen runt huset har jag förträngt 

Pust- blir matt när jag läser din lista - längre än min
Jag ska måla stolparna till verandataket.
Plantera ut det mesta av mina fröodlade ettåringar och perenner. Av ursprungligen frösådda 371 minikrukor blev det 248 plantor. Mer än 100 krukor försvunna på vägen. En del grodde inte och en del dog och en del fick sambo efter omplantering till större krukor.
Gräva gropar och plantera de 13 Rosor som nu står i vattenhinkar på landet.
Samt ta hand om min 86-åriga mor som är litet krasslig, men inte värre än att jag kan bära runt en stol från arbetsplats till arbetsplats Så kan hon hålla mig sällskap.

Åhh, jag har en hel del plantor kvar att sätta ut, men det börjar tunna ut lite på hyllorna i växthuset. Något jag givetvis måste åtgärda, så jag sådde lite perenner idag!
Höstvädd och Riddarsporre kom i jorden, skolade om Lupiner och mina prästkragar "Crazy Daisy" har börjat titta upp. Men de flesta sommarblommor har kommit ut rabatterna och de som står kvar inne i växthuset behöver växa till sig lite till.
Mer sol och värme, just nu känns det som om det bara är sniglarna och gräset som trivs! Och Kirskålen förstås…

Solen och värmen på väg står det på löpsedlarna när jag gick hem från jobbet……..och jag tror på det …..fast jag aldrig annars tror på löpsedlar

#5: Kanske beror på att du verkligen vill tro på att solen är på väg. ;-)
Jag vill också gärna tro på det kan jag säga.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#3 Det är inte så stora ytor tack och lov och ett varierat arbete så jag ser verkligen fram emot det. Värsta grävandet är ju tack och lov över - så 13 gropar är inget lek
Men vädret har kanske inte varit så illa trots allt för man har ju fått en lite viloperiod nu och fått bygga upp längtan ut till jorden och blommorna medans man stod och tittade ut på regnet och blåsten.
Men nu idag flödar solen och det känns i hela kroppen