Drömmen om järnek
Jag bestämde mig i vintras för att sätta järnek där det tidigare stått ett träd.
Nu verkar det hopplöst. Jag letar på nätet efter buskar, men hittar bara honbuskar. Då blir det ju inga bär.
Någonstans runt Stockholm måste det finnas någon som säljer även hanplantor? Det skall vara s.k. blå järnek som är härdig här. Tacksam för alla tips.
De allra flesta trädgårdsbutiker tar hem önskade växter på beställning (inte alltid de stora kedjorna dock). Så prata med nån trädgårdsbutik typ slottsträdgården i Ulriksdal, trädgårdshuset i Skarpnäck, Zetas el dyl trädgårdsbutik. Tror du snart hittar fler växter i butik än du gör på nätet runt kristihimmelsfärd brukar trädgårdsbutikerna ha fyllt på sitt utbud till max för det är stora planterar helgen för många och då brukar utbudet vara stort
En del av de stora kedjorna har även näthandel.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1: Ja, jag tänkte att det måste finnas mer än man hittar på nätet. Jag får sätta mig och ringa runt, men det är konstigt att så många säljer honplantor på nätet, men inte hanplantor.
Finns det en hanplanta i grannskapet på max 100 m avstånd så borde du inte behöva en egen.
Har inte sett till någon i närheten, men nu har jag beställt från två olika håll, bara att hoppas att tycke uppstår. 😊 Hanplantan har jag hämtat, den har mindre blad än jag väntade mig, men huvudsaken är att hon är stark och frodig.