Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 2954 ggr
Christina
2006-05-31 13:43
0

Sumpväxter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Apropå det usla vädret så går tankarna från mina Rosor till sumpväxter.

Här vill jag ha sumpväxter. Den lägre kanten av gräsmattan har legat under vatten fram till nu (fotot är från förra året). Och kanten mot sjön skulle vara kul att ha blommande. Spontant har lite vilda kabbelekor och fackelblomster börjat växa där, men vill ha fler växter. Har under uppdrivning i krukor Strandiris, Strandveronika och Rosenflockel. Några fler förslag?

Lise-Lotte
2006-05-31 14:57
0

Till din vackra tomt - Japanskt blodgräs en nderbar färgklick och med blommor kanske Sibiriskt Älggräs.

Lise-Lotte
2006-05-31 14:58
0

Glömde bilderna (hur gör du för att länka med text i inlägget?)

Blodgräset

Lise-Lotte
2006-05-31 14:59
0

Nehäpp det gick inte att lägga in bilden - konstigt men du kan söka dem här då istället http://www.alltomtradgard.se/gardeninglists/section.php?list=20&order=alfa§ion=U

Christina
2006-05-31 15:06
0

Spännande växter - tack för dem - ingen av dem hade jag sett förut - vet du om de är lätta att få tag på?

Lise-Lotte
2006-05-31 17:58
0

Det Japanska blodgräset ser ut att finnas hos Trädgårdshuset Skarpsnäck eller så bör de som säljer dammväxter ha den i sortiment. Dock ska gräset (läste jag) inte vara så köldtåligt så man bör ta upp det inte mest pga kylan i luften utan kylan av/från vattnet. 

Det Sibirska Älggräset verkar Ulriksdals slottsträdgård ha men annars så kan du nog finna det hos välsorterade plantskolor/handlare.

Christina
2006-05-31 18:02
0

Svänger förbi Plantagen ute på Värmdö på vägen till ön. Man kan alltid hoppas.