Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 2344 ggr
clivia
2006-05-31 12:32
0

Frötapeter

Jag undrar om någon har erfarenhet av sådana här frötapeter som är så poppis nu. Är det något att ha?

Christina
2006-05-31 12:43
0

Jag var nyfiken och köpte en rulle med blandade salladssorter. De har kommit upp jämnt och fint - har inget foto tyvärr.

Hade ingen lämplig yta att testa blomfröerna på. Men ska fixa till nästa år. Skulle vara väldigt roligt att se om det fungerar att komponera genom att klippa till och lägga ut gula, blåa, rosa ränder…

clivia
2006-05-31 12:49
0

Tack!
Jag funderar nämlingen på om man kan klippa bitar och ge bort till folk, som en liten sommarpresent… Men ville veta om det verkligen funkar med de där mattorna! De verkar roliga att leka med!

Christina
2006-05-31 13:32
0

De har blivit en stor försäljningssuccé och det är kanske för tidigt att uttala sig om hur bra de är. Men jag tror på dem. Det negativa är att det egentligen är  ett dyrt sätt att köpa frö på. Men är man som jag och inte kan bestämma sig, utan köper tio olika påsar, så kan man lika gärna lägga pengar på färdig blandning.

Dock måste man rensa bort ogräs innan man brer ut tapeten. Den fungerar inte som marktäckning, men det begriper väl de vänner som får bitar av dig.

Christina
2006-05-31 14:32
0

Hörde mig för litet och det vanligaste klagomålet är att fröna sitter så tätt att man tvingas gallra ur. Personligen tycker jag inte det låter som något att klaga över. Det vore ju sämre om det var tvärtom och det blev gluggar mellan plantorna.

clivia
2006-05-31 15:33
0

ja jag håller med. Gluggar vill man bestämma själv var de ska vara…