Höststädat
Har du höststädat din trädgård ännu?
Stolt ägare till tre La permer
Jag håller på. Lite i taget, så blir det kanske färdigt (till våren) eller inte.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Ja, jag är väl typ klar. Lagt på barkmull på rosorna, krattat upp det sista runt päronet och kantgrävt sista gången runt rabatterna. Rensat trädgårdslandet är också gjort. Nu väntar jag bara på att skogen runt huset ska sluta fälla löv så jag kan kratta uppfarten. Löven är så bra att lägga in i hönsgården. Dom sprätter och vänder, så till våren kan jag mocka ut superfin mull berikad med hönsgödsel att lägga på landet.

Jag har fixat växthusen men inte riktigt klar med resten.
Stolt ägare till tre La permer
Jag städar inte om man med det menar klippa ner perenner och rensa upp i rabatterna. Sådant får vänta till våren!
Däremot är dahliorna upptagna och trädgårdsmöblerna inplockade. De flesta pottor är tömda och inställda på vinterförvaring.
Med fyra jättestora bokar och en lika stor ek (+ lite annat smått och gott) så är trädgård och gårdsplan alldeles dränkta i löv. Brukar försöka ha is i magen och invänta en rejäl höststorm! 😀
Jag städar inte heller + lägger inte ut nån gödning. Växter utan blad kan inte ta upp nån näring så regnar det eller blir mycket snö som smälter så åker all näring ner i grundvattnet eller ut i sjöar så bara slöseri med tid och pengar.