Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 272 ggr
Medm
2020-08-11 15:57
0

Kolonilott

Hej, jag vill erbjuda mig i att hjälpa till om ni har någon kolonilott bor i Sundbyberg så helst i närheten, jag tycker det är roligt att sköta plantor och gör det frivilligt är mycket engagerad och är öppen för att lära mig.  

Hör gärna av er om det låter intressant.

ler
2020-08-11 22:11
0

Har du inte möjlighet att få en egen kolonilott? Jag misstänker att dom som har en vill slappna av med trädgårdsarbetet själva.

Medm
2020-08-21 14:02
0

Det är svårt att få tag på en, det är långa köer därför hjälper jag gärna till medans

Åsa S
2020-08-23 21:43
1

Jag har odlingslott (odlingslott är utan hus, kolonilott är med hus) i kungsängen och där är det kappt inga köer alls för att få en odlingslott men man måste bo i kungsängen för att få ha en lott. Testa nästa vår att sätta upp en lapp om att hjälpa till med en lott där du vill hjälpa till ofta brukar det finnas nån anslagstavla. Det mesta arbetet som krävs är ju i början av säsongen det är ju som mest intensivt i april-juli nu skördar man ju mest bara så många behöver nog inte så mycket hjälp nu.

ler
2020-08-23 22:19
1

Så är det här utanför Köpenhamn också, en odlingslott hyr man och en sådan kan man få när som helst, det finns flera lotter än efterfrågan. En kolonilott däremot köper man och är svåra att få och mycket dyra att köpa.