Pioner
skulle vilja ha en som inte blir så hög och har ännu bara funnit Dutch Dwarf. Och rosa kanske är det jag först var ute efter.
Jag skulle vilja ha dem tillsammans med mina Rosor. Har ni något förslag och finns det någon som provat Dutch Dwarf?

Har inte själv men den ser fin ut.

Tack, jag får titta närmare på Bondpionen, gärna en vit. Dillpionen tycker jag är lite för "yvig" bland rosorna men väldigt vacker. Har den i en rabatt intill så jag får njuta den där.

Tänk på att pioner är väldigt känsliga för hur djupt du planterar dem. Särr dem aldrig mer än 15 centimeter under jord.
Hade ett skott som stod år ut och år in och det blev aldrig blommor. Förra hösten flyttade jag det och grä vde ner det 12 centimeter. I år har det sju knoppar!

Eva - Hur lång tid tog det innan dina skott växte sig någorlunda stora? Köpte två rötter förra sommaren och de växte knappt någonting, även om den fick en blomma. Men jag ser nu att de överlevt och kommer med tre stjälkar vardera, så jag har gott hopp. Den ena är Krinkled White (bild av min egen)och den andra Felix Crousse (bild hittat på nätet).

Tack för rådet Eva!

# Hur lång tid det tod vet jag egentligen inte eftersom jag såg bladskottet redan för 20 år sedan när jag köpte huset. Men det var fem grenar på skottet när jag gräve om det. Och i år ser det praktfullt ut. Ska plåta det när det blommar - den här våren gör en galen!!!!) så kanske jag vet vad det är för sort också. Du kan så härligt mycket!