Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 1937 ggr
catcat69
0

Vad gör ni nu????

Sitter hemma och har tråkigt och undrar lite vad som händer hos er just nu? Stommen till dörrkransen ligger slängd på golvet och jag har ingen lust att fixa alls. Alla arr. som adventljus, nedräkningsljus står där också och väntar. Berätta vad ni gör,fix i trädgården, frö-läsning m.m. Sänd mig lite positiv energi.

Ps. hela familjen har precis repat sig från en veckas spysjuka.

Tilda-T
0

Har tänkt ungefär likadant catcat , är inne då och då men det är inte så  mycket aktivitet här, har alla gått i ide?

Själv väntar jag som tokig på att Impectas katalog ska dimpa ner i lådan(högtidsstund!)

På fre 30/11 ska vi skriva kontrakt på vår nya sommarstuga och det ska bli så spännande för nästa sommar har jag 3000kvm att odla på och så ska jag skaffa växthus.

Julen den önskar jag bara skulle vara över för då är vi på rätt sida , och mankan börja hoppas på ljusare dag och vårvärme (vilken optimist man är)Skrattande

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

catcat69
0

Jag förstår att du längtar till din nya sommarstuga. Lycka till med odling och växthus. Jag har faktiskt blängt lite på kransen idag kanske är inspirationen på väg……

Torparmor
0

Har tagit ut en semesterdag imorrn. På fm skulle bilen servas och på em skulle dotter och barnbarn komma. Nu fick jag helt plötsligt tid över på fm, då bilmekarniken hade magsjuka. 

Stannade på vägen hem och skulle handla mjölk såg färsk strömming och fick sån lust att göra strömmingslåda och frysa till jul (det är vår tur att samla släkten iår). Har helt plötsligt en stor arbetslust. Flyg, flyg…. lite av min arbetslust till dig oxå catcat69

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

Christina
0

Idag var jag på en begravning. Hade riktigt trevligt - törs man säga så? En gammal släkting som varit senil länge gick bort nu vid 98 års ålder.

Träffade massor med kusiner som jag numera bara träffar vid just begravningar. Men bestämde oss för kusinträff i sommar hos mig på Runmarö. Räknade ut att jag hade sängplats för alla om jag får låna gäststugor hos två grannar och några bor ombord på sin segelbåt. Så då vill jag att trädgården visar sin vackraste sida.

Tilda-T
0

Alltid kul med sådana träffar , felet är att man vill så mycket men sen blir det inte nåt

anki1
0

Vi hade släktträff hos min kusin som bor på Ljusterö, och det var trevligt. Hade annars bara träffat min fars släktingar på begravningar.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Christina
0

Nu kommer jag att ha gott om tid i vår och sommaren som kommer. Så då är det lätt fixat. Hoppas jag.

Pehpsii
0

Gud vilken bra idé! Kusinträff! Det ska jag minsann föreslå med mina kusiner!

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

catcat69
0

Energin har kommit tillbaka och jag har äntligen gjort min dörrkrans. Och när jag ändå var i gång så blev det lite bullbak till adventsfika,städning och en vit azalea brevid adventstaken, tur var väl att man fick lite ork,för imorgon ska jag börja jobba efter 18 månaders mammaledighet…….Glad

Tilda-T
0

LYCKA TILL med jobbandet!