Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 3987 ggr
Mymlan
0

Brudblomma Phalaenopsis sp.

Någon som har någon att sälja inom sthlms län? Vad ligger dessa på i pris ungefär?

Bilden är inkopierat från: http://www.dannesdjur.com/bilder/phalaenopsis_sp_2.jpg

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Åsa S
0

Brudorkideer är den allra vanligaste orkiden i handeln den brukar gå att hitta i de flesta matbutiker + blomster/trädgårdsbutiker.

Matbutikernas plantor brukar kosta från runt 99kr eller så, det beror lite på hur stora plantorna är. Brudorkideplantor med bara 1 blomstängel är billigare än de plantor som har 3-4 blomstänglar.

Mymlan
0

Såg detta på Äntligen hemma och vart så inspirerad av att ha sådan här i en hängande glasampel *nu heter det kanske ej så*

Lite tråkigt ej kunna ha blommor i fönstrena utan att katterna ska häva ner dem bara för de anser fönsterbrädorna är deras till 100%

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

anki1
0

åg oxå den på "Äntligen hemma" funderar på att hänga upp min. Blommorna ska ju egentligen hänga neråt. De blommar väldigt länge.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Tilda-T
0

Jag har en rosavit variant som har stått med en blomstängel i snart 2 mån. Ibland kommer jag på mig med att fundera på  om den verkligen är äkta!!

Annars är den en mycket lättskött blomma bara man inte ger den för mycket vatten

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

anki1
0

Jag är inne på min andra, den första fick jag på min 50 årsdag. Den lyckades jag ha i 2 år men jag fick den inte att blomma om. den andra fick jag av min gubbe till vår bröllopsdagför 1,5 år sedan, den har inte heller blommat om.

Akka-Bork
0

#5 Ge inte upp. Det är som med gubbar -Det tar lite tid innan dom värkligen blommar

Om pris jag hakade på en till 69 men det blev kortvarig glädje, kanske 3 veckor. Har knepet av och stuvat bort den så får vi se om den kommer nästa år ( vit i färg)

har en vi fick för några år senn- den har stått ute i entreen och sköter sej själv, kommer år efter år och står med blommor hur länga som hälst nästan. i alla fall länge. denna kostade lite såvit jag förstått. (rosa i färg och stor)

Christina
0

Lite lotteri är det med dem. Eller kanske ska jag inte påstå det. Sanningen är att jag tillbringar mindre och mindre tid i stan och mer och mer tid på landet, där trädgården finns.

Har praktiskt taget gett upp krukväxter i stan och har som enda grönska där ett tjog brudorkidéer. De får minimalt med skötsel men överlever. De som blommat ut och och ser extra fula ut gömmer jag bakom gardinen i sovrummet. Och rätt vad det är så kommer en ny stjälk med knoppar och det är dags för flyttning till finrummet.

Kanbli upp till åtta-tio veckor i vila men det är inte många som dött för mig.

anki1
0

Tänk om jag kunde va så mycket på vårt lantställe. men det är ju en husvagn. Svårt att vara där veckor i sträck. Och så ligger det ensligt och man behöve bil, vilket jag inte har tillgång till, då maken har den. dotran bor visserligen inte så långt ifrån men ändå.

Christina
0

Jag har bara en timmes resa mellan lägenheten i stan och landet. Buss 40 min, båt 10 min och sedan flakmoppe 10 min. Så det är inte så konstigt att jag åker mycket fram och tillbaka.

anki1
0

Jag tar bussen mot Norrtälje och hänger med till ändhållplatsen, bussen ut till där vi har vårt ställe går bara 3 ggr per dag. Sedan blir det någon kilometers promenad med packning. Moppe är inte tillåtet på området. Markägaren vill inte ha moppar körande på sina marker. Inte ens på vägarna. Ja det låter ju konstigt men så är det. allt utom moppar. allt motorförsett ska föraren vara 18 år och ha körkort. Alternativet är att jag blir mött vid busstationen med bil.

Tilda-T
0

Vårt nya sommarställe är inköpt med tanke på att det inte ska ta lång tid att åka dit, så det tar högst 15min med bil och det känns bra för då kan man bo där även när man jobbar på sommaren.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

anki1
0

Runmarö. ligger inte det vid Stavsnäs?

Christina
0

Tio min båtresa från Stavsnäs.