Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 1689 ggr
Christina
0

Hemliga vrår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom jag gick runt idag och fotograferade mina halvdana trädgårdsmöbelgrupper, började jag titta på "skamliga vrår". Ställen som fylls med div bråte och "bra att ha-grejer". Är vi ensamma om detta eller finns det fler här som har sådana här platser på tomten?

KerstinP
0

Vad skönt att se, då är jag inte ensam om en sådan vrå. Phuuu

Christina
0

Skrattande

Humlan
0

Jag har en sån vrå, där ligger massor av grassvål och annat ris och bråte som jag inte fått ner i trädgårdskärlet än, satte en ros där förra året, har en vision om en härlig ros plantering intill mina drivbänkar… Men nåja, rosen går där ingen nöd på och jag hinner nog med att städa där oxå vad tiden lider…

Nu på vårkanten känner man sig ibland så stressad, där är så mycket man vill få gjort men jag försöker att ta det med ro, har ju lovat mig själv att inte sprätta runt i trädgården överallt utan koncentrera mig på framsidan.

Faxlin
0

haha, en sådan plats har vi också. Ska knäppa kort på den i morgon så kan fler dela med sig av sin röra;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0

ojdå, så ser det ut nästan överallt hos mig… :S

Sussi
0

Här finns det inga sådana vrår men det kan bero på att jag är ganska pedant av mig. Men det har funnits ända tills jag tog tag i saken. Men när jag flyttar bildas dessa vrår säkerligen pånytt.

Denna hörna vill jag dock ha bort, onödigt skräp som skräparFlört

AnnicaB
0

Jag är faktiskt extemt pedantisk i trädgården också. Inga skräpiga hörnor. Men det beror nog på att jag har en så LITEN trädgård att jag vill nyttja varenda liten bit till att vara fin :) Vår trädgård är bara 560 m2 - en liten kompostbehållare har jag och där står även ett oanvänt klätterstöd också - det är skräphörnan :)

*** Qui vivrqa verra ***

Christina
0

Jag har ju ett stort område. Mer än 10.000 kvm - skog och äng och ett område som är lite träskigt. Hade nog tänkt att behålla det som naturtomt. Men på senaste åren har det blivit planteringar här och var. Tanken var att accentuera naturen med lite blommande buskar här och där. Nackdelen är att plötsligt ser de vilda delar som ligger bakom rabatterna 'fel' ut, om du förstår vad jag menar.

Och på landet FÅR man vara lite skräpig.

beem
0

Tyvärr så är du inte ensam.

Vi har allt i garaget så bilen får stå ute året runt.

Prova att kassera något då får du se att det är precis den saken man behöver och måste då köpa nytt.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Christina
0

#9 Precis. Den sprint eller bit spånskiva eller gamla kartong man just behövt!

Hirit
0

Vi saknar en sådan vrå att ha skräp i men ni skulle ha sett hur det såg ut i vår källare förut med alla trädgårdsmöbler och redskap.GeneradNumera är det slut på detta,eftersom vi köpte en Friggebod (9 kvm) som guben monterade upp förra sommaren.

Christina
0

Hihi - den blir säkert full snart med bra-att-ha-grejer.

Hirit
0

Just,det är nog det det blir i Friggeboden,fullt med bra att ha grejer,men den som monterade upp den påstår att han ska montera hyllor också,dom blir nog fulla dom också.

Christina
0

Skrattande

Hirit
0

Det har redan kommit till en-bra-att-ha-grej.I morse bar vi ut ett gammalt stort kontorsbord´som jag var less på…… och bytte till ett mindre skrivbord………….kanske kan man göra hyllor i friggeboden av det,eller använda att ställa grejer på……Skrattande

Niklas
0

Hela vår tomt är en hemlig vrå. :-)

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning