Trädgård iFokus

Trädgård

Etikett: annat-som-lever
Läst 1930 ggr
Christina
0

Haelsningar fraan Toscana

Sitter just nu paa ett internetcafe i staden Grosseto i Toscana. Julpyntning har just paaaboerjats i alla skyltfoenster. Det aer isande kallt aeven haer. Inga traedgaardsrapporter haerifraan alltsaa. Tror jag. Har just kommit saa jag faar se mig omkring lite grann.

Maaste ju bara titta in haer och haelsa paa er alla!

signemo
0

Jag är nog avundsjuk. Fast du har kallt. Vi var i Garda med omgivning innan i år. Italien är härligtGlad

Var rädda om varandra

Maria
0

Toscana är en upplevelse. Jag har varit där i oktober ett år och där var så vackert. Skördarna av oliver var igång och maten ska vi bara inte prata om…

/Maria

gronafingrar
0

Nice toscana där ere rikitgt fint…
Ta en cappoccino fra mi.

Christina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visserligen var det kallt, men hängpelargonerna klarar sig ute om vintrarna i alla fall. Åtminstone för det mesta. Bilden är från kusinens hus och hon har inte mycket i trädgården. Den blir för varm om sommaren och dessutom har hon och hennes make då fullt upp med oliv- och vinodlingen, så hon tycker trädgårdsarbete är lite lyx.

Så här fint är det. Alldeles för stort och svårskött, men arvegods som det inte går att göra sig av med.

Christina
0

För att kunna behålla det stora huset gör de som så många andra. Renoverar uthusen och hyr ut dem under säsongen. Ta nu inte detta som reklam utan som min lilla reseberättelse. Det ÄR verkligen underbart vackert i trakten.