Hög tid för utplantering?

Nja, jag har satt ut en hel del och en del har jag flyttat ut i mina pallkragar annars hade jag inte kommit vare sig in eller ut ur växthuset! Läste någonstans att när Häggen blommar så är frostnätterna över, men hur mycket det ligger i det har jag ingen aningen om. På forumet där jag läste om Häggen så var det många som tyckte det stämde ganska väl! Om du nu är orolig för frosten vill säga!

Ja det är frosten som oroar mig. Vår hägg knoppas men det är långt till blomning. Trevlig tumregel - den ska jag följa, vare sig det är sant eller inte för min zon.
Åtminstone tröstar det mig att jag inte ens skulle ha hunnit, den här helgen. Och nästa är jag som sagt bortrest. Så det måste nu bli helgen kring nationaldagen. Och då är vi en bit in i juni.
Tjohejsan jag har redan slängt ut både tomatplantor och luktärter och det var säkert en månad sedan. Har inget växthus och de blev bara tunna och rangliga där på fönsterbrädan. Bor dock i Skåne och här är azaleorna snart överblommade och syrenen har börjat slå ut.

Hm - tänk att det är sådan skillnad! Inne i Stockholm började syrenerna slå ut idag. Men ute i skärgården började körsbärsblommen först nu i söndags.