Jag brukar låta den blomma innan jag skördar.
S*Blå Katten Cornish Rex och La Permuppfödning.
Ok,några blommor har jag inte sett ännu. Inte ens några knoppar,eller antydan till att dom ska blomma.
Får vänta och se då. Tack för alla svar.
Har man små odlingar kan man skatta potatisen. När du gräver med handen för att känna om dom är stora så kan man passa på att ta dom stora o låta dom andra växa till sig så det kan bli många extra potatisar på det sättet.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
#6 Vad menas med att "skatta" potatisen? Kom ihåg att du pratar med en komplett nybörjare nu.😃
Jag har grävt med handen. Lite. Jag känner bara jord. Inget annat.
#8 Jag har även potatisplantor i hink. Dom satte jag tidigare och dom har kommit mycket längre,och är mycket större,men fortfarande ingen blomning eller att jag känner något när jag gräver i jorden….? Hur stora ska plantorna bli innan dom blommar?
#7 Skatta potatis = När man gräver med handen för att känna om dom är stora så tar man dom stora o låter dom andra växa till sig.
☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅
………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅
Är det någon som vet om man ska göra något särskilt för att potatisen ska komma igång och blomma? Har tittat noga,men ser inte en antydan till att den ska börja blomma? Gör jag något fel? Den växer fort,men inga blommor.
#12 På lappen som följde med potatisen när jag köpte den,står det att sorten heter "Minerva" Bra eller dålig sort? Blommar,blommar ej?
#14 Jag har särskilda potatis hinkar som heter "Potato Pot" där det finns två hinkar i en. Enligt instruktionen ska man lyfta upp ena hinken för att se hur långt potatisen har kommit,och jag har lyft och tittat,men ingenting.
Har även känt i jorden. Vågar inte gräva för mycket. Är rädd att förstöra växterna om jag gräver för mycket🙂
# 17 Vad menas med "tidig sort"? Jag satte dessa sättpotatisar först i juni. Var det för sent?
#19 Så bra🙂
#21 Har haft oturen att gå och bli sjuk nu mitt i sommaren,så jag har inte orkat titta efter,faktiskt. Har bara gått ut och vattnat dom som hastigast.
#23 Tack. Det hoppas jag med. Man tål väl inte denna värme,helt enkelt.. Åtminstone inte såhär lång tid. Värmen har ju hållt på i flera månader nu.
#25 Tack för det bra tipset. Det ska jag göra. Vad skönt detta lät.🙂