Fjäderclarkia, Clarkia Concinna
För några år sen sådde jag Fjäderclarkia och blev helt stormförtjust i den lilla enkla men blomvilliga sommarblomma. Blommar ända till frosten. Lätta att ta egna fröer av. Lättskött - jag tycker den är en nybörjarblomma. Doftlös. Ca 40 cm hög. Buskigt växtsätt.
Hittade inga fler fröer och började söka på nätet. Hittade en butik i England som skickar till Sverige och har köpt fröer igen. Kanske fler vill prova på - om ni vill vänta till hösten så kan jag sälja fröer av årets blommor.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Mycket blommor och blad och ett trevligt växtsätt - har nog aldrig sett den varianten. Påminner lite om Bloddroppe men ändå inte.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Wow så fin! 😍
Konstigt att den inte är mer känd när den verkar vara så lättodlad.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Jag köpte en utländsk fröpåse på tradera för många år sen och då var den påsen många år gammal, men fröerna grodde fint och jag har tagit fröer under alla år, sålt en del och odlat själv. Sålde huset för 3 år sen och fick för mig att jag ville ha just den blomman igen, nu när jag hyr en liten stuga där några krukor får plats på altanen.
Den engelska sidan har mycket fint - värt att kika in där. De tar betalt via paypal eller kort. Så jag hoppas mina fröer är här i slutet av nästa vecka.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃