Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettrosor
Läst 2106 ggr
Christina
0

Kanadensiska rosor

Jag har skrivit några rader här på sajten om mina erfarenheter av kanadensiska rosor. Nu kan jag se att samtliga överlevt vintern. Konstigt vore det ju annars eftersom deras mest utmärkande egenskap är förmåga att överleva kalla vintrar.

Någon mer än jag som har kanadarosor och vilka i så fall?

Christina
0

I helgen som gick planterade jag 3 st av ytterligare en sort - Adelaide Hoodless.

AnnicaB
0

Jag gillar också mina kanadensare. Det blir säsong 2 för dessa - ja, för alla mina Rosor faktiskt :) Jag har Louis Bugnet (2 st), Terese Bugnet och Martin Frobisher - alla är riktigt trevliga Rosor. Blomvilliga och härdiga.

*** Qui vivrqa verra ***

Christina
0

Roligt att höra. Andra året för mina också. Utom en Therese B som går in på sitt tredje år. Dvs ett par Louise B (har du läst om tvisten om det ska vara Louis eller Louise?) och min Martin Frobisher kom i jorden på senhösten så strängt taget är det väl deras första säsong.

Vilken zon bor du i?

AnnicaB
0

Jag bor i zon 4, men tror att min trädgård med betongmur nästan kan räknas som zon3.

Martin F var en av mina storfavoriter förra året. Blommade och blommade precis hela tiden, fast den var nyplanterad :)

Louise eller Louis - jag har följt debatten :)

*** Qui vivrqa verra ***

Christina
0

Jag satte tre st Martin F förra våren och de växte mycket svagt. En hade vått om fötterna och de två andra står mellan två stenar, så läget är väl inte optimalt. Får se hur det går i år. Annars får jag väl flytta dem till bättre lägen.