Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 1968 ggr
[bejan]
0

allt har sin skönhet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte bara valmo i blom har sin skönhet.

blomje
0

läckert! får man fråga vad du har för kamera och objektiv?

[bejan]
0

Det är en Konica Minolta Dynax Objktiv just då vet jag inte. I sanningens namn så är min man fotograf så han står för de flesta fotona

Maria
0

Vilken vacker bild…

/Maria

[bejan]
0

Det regnar och jag är lite "deppig" kanske kan jag ändå uppmuntra någon med lite vackra bilderFörvånad

Det handlar om pioner

BILD 1 fördold skönhet

[bejan]
0

BILD 2 utslagen skönhet

[bejan]
0

BILD 3  Avklädd skönhet

[bejan]
0

Naturligtvis handlar bilderna om valmo och inget annatGenerad

lotta2
0

Åh, jättefina bilder!! Jag skulle oxå vilja kunna ta sådana…

[bejan]
0
Pehpsii
0

Vallmo är så himla vackra, växer en hel del vilda i dikena längs åkrarna här på sommaren

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Christina
0

Älskar också vallmo.

Men har faktiskt misslyckats med två av fyra nya plantor av jättevallmo.

Å andra sidan kommer sommarvallmo tillbaka år efter år på en plats där jag bara råkade tappa en näve frö.

Bjornen
0

Det kan vara svårt att etablera både jättevallmon och den närbesläktade orientvallmon, särskilt på tyngre jordar.

Christina
0

Ja jag börjar inse det. Satte mina plantor i kanten mellan äng och rabatt och bara två av fyra tog sig tyvärr.

Dessutom har maken av misstag grävt bort min lilla Enviksros - snyft - som jag köpte av dig. Den tog sig annars fint men var fortfarande ganska liten och han fick för sig att röja för en ny gång stig just där jag satt den.

anki1
0

13, Ja se karlar. Min gubbe är precis likadan. Tar bort först utan att fråga innan. Han får hålla sig till gräsmattan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Christina
0

Ja, jag blev riktigt ledsen. Visserligen var busken inte stor men den SYNTES och hade t o m en liten skylt.

anki1
0

Jag måste sätta stora käppar eller stenar för sånt som inte är i någon rabbatt, annars kör han över med gräsklipparen.

Christina
0

Känner igen det! Vi har enormt stor gräsmatta och bitvis ser det ödsligt ut. Tycker jag. Så är är en ständig diskussion om var jag får sätta ner mina Rosor och andra plantor. Helst blir det på slänter, där det i alla fall är svårt att köra med gräsklipparen.Ledsen

anki1
0

vår gräsmatta är oxå stor, Det var ju bra när ungarna var yngre, då de hade mycket plats att spela boll på och annat. Man kan nog dela in vår tomt på 5 delar, blomsterdelen, berget, lunden/uteplatsen, gräsmattan och så till sist den hemliga delen. Den är naturligt indelad så. Och vi har behållit den på det viset. Den hemliga delen är en bit som vi smugit utanför, där finns ingen granne. Och där hamnar en hel del blommor som måste delas och sättas någon annanstans.

Norrskenet
0

Även Rosor som gått hädan till en annan värld kan vara vackra. Dett är mina farsdagsrosor från dåförra året