Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterväxthusuterumvinterträdgård
Läst 1496 ggr
Maria
0

Min ängel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste visa en bild på min änglatrumpet som blommar så fint i uterummet. På kvällarna luktar det underbart av honung i hela huset. Jag tror att den orkar någon eller några veckor till sedan blir det nedskärning och vila i förrådet.

/Maria

[BigMama]
0

GladAvundsjuk, den är jättegrann!

beem
0

Måste också säga…..avundsjuk. Jättefin. Jag får aldrig blommor på min ängel.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Gentle
0

Hur övervintrar man en änglatrumpet bäst ?en som är nyfiken ;)

AnnaKarin
0

#3 Sök på Änglatrumpet här bredvid så får du upp en tråd med många bra tips. Mina tre är upplockade ur krukorna och jorden är avskalad så när som på själva rotklumpen. De är nerklippta till 40 cm ungefär och står i en matkällare nere i källaren ca 11 plusgrader.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Maria
0

Den trumpeten som är på bilden var en stickling förra sommaren. Vintern tillbringade den i vårt förråd som hade som lägst 5 grader (annars normalt runt 10 grader). Den stod i sin kruka och fick en skvätt vatten då och då. Alla blad ramlade av.

När våren kom fick den en större kruka och började växa. Jag skulle nog ha toppat den lite för den är ju som högst 2,5 m ca.

Vi får se hur den klarar av att skäras ner nu (annars får jag inte in den där den ska stå).

/Maria

lightseeker
0

oh, har lyckats bra med änglatrumpet vid några tillfällen, sörjer bara så att jag inte har någon tillgång till vinterförvaring, då hade de inte behövt dö, för varje säsong.

Christina
0

Det skar mig lite i hjärtat när jag slaktade mina innan en utlandsresa för två veckor sedan. De var i full blom, men jag vågade inte låta dem stå ute längre. Så jag skar bort allt det vackra och tog in dem. Rätt gjort förstås - eftersom det har varit flera frostnätter hos mig sedan dess - men det kändes så galet att klippa bort stora kvistar med blommor.