Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettbyta-sälja-köpa
Läst 3602 ggr
marianne-bendtsen
0

blomma för dagen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon som är interesserat att köpa frön av blomman för dagen? Olika färger. Du får 10 st för 15 kr inkl porto.

davidia
0

dom var fina!är det sånna blommor som man inte ska sätta i rabatten, för dom tar över alltihop?

pyromanen
0

Har för mig att man slutade sälja fröna för några år sedan för att ungdomar hade kommit på att fröna hade drogeffekt.

Diana61
0

Pyromanen, det var många år sedan det hände men nu sedan några år (2-3) är de åter i butikerna. Jag älskar denna blomma.

Min mamma jobbade på TEMPO/Åhléns när det hände och dom hade fröna under disken så man fick fråga efter dom. Tror det var på 80-talet detta var eller tidigt 90.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Diana61
0

@nn@, dessa är ettåringar och en klätterväxt, så en spaljé är det som man skall ge dom. Helt underbara är dom.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

davidia
0

ok kanske ska köpa då

Bjornen
0

Vanlig blomman för dagen (Ipomoea tricolor Havenly Blue) har kala stjälkar med blåa blommor och är fleråriga, men är svåra att övervintra inomhus. Den var frivilligt ur handeln ett tag då de hade narkotisk verkan. På bilden är det inte den vanliga blomman för dagen, eftersom stjälkarna är svagt håriga och mindre fröhus och mindre frön.