Tänder ett ljus OT
Ikväll tänder jag ett ljus för att stödja manifestationen mot ungdomsvåldet.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Hej.Jag är vuxenvandrare,vi som går ute ser vad ungdomarna håller på med,är ingen vacker syn.Dom slåss, samlar ihop gäng åh slåssdär ingen ricktigt ser vad som händer.vi är 4-5 vuxna ute varje helg och ser dom dricka, slår sönder saker och slåss.Och vi tycker det är bra att gå ut se detta.Men våra egna ungdomar är vuxna.Så vi tycker att dessa ungdomars föräldrar borde gå ut och se detta,men då sitter dom hemma åh festar,när polisen kör hem ungdomarna säger föräldrana vad gör ni här ,ser ni inte att vi har folk här.då är det inte undra på att ungdomarna gör som dom gör.Men det e bra att du tänder ett ljus för dem.Och det är även små barn ute från10 år åh upp,dom ska va hemma inte ute åh rena kl 24 på natten.Eller har nån annan synpunkter på detta?…..
Jag tycker också att föräldrarna bär ett stort ansvar i detta och det är ett jätteproblem. Sedan måste samhället dra sitt strå till stacken också med vettig ungdomspolitik. På min tid fanns det ungdomsgårdar lite var stans men det är inte så utbrett längre.
Kan skolan ha en vettig kommunikation med föräldrarna så vore det också toppen.
/Maria
Hade jag orkat så hade jag varit ute och vandrat, men det är skralt med orken. men jag har haft tur mina 2 har inte ränt ute på kvällarna.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Tyvär så stänger ungdomsgårdarna kl23,det är lite väll tidigt det är ju då som dom ska vara öppna.Skolan gör inte så mycket åt detta tyvär.När det är föräldra möte så skriver dom på pappret att dom vill me ut åh vandra men kommer inte.Eleer så står det vad ska vi vandra för,ungdomarna klarar sej,vi kan inte gå åh kolla dom.Eler vi har inte tid med det.Och vi vågar inte det är för farligt,men ungdomarna är ju ute på på stan.Jag tycker att föräldrana borde borde bryr sej mer om ungdomarna.Med tanke på allt våld som e nu.