Bruna blad på avokadoträd
Jag vet inte om detta är rätt ställe att fråga om detta , men jag gör ett försök.
Jag har planterat sex stycken avokadokärnor och det har gått rätt bra och de flesta har blivit fina små plantor , men sen några dagar tillbaks har en av dem börjat få bruna blad. Bladen är inte helt bruna utan bara längst ut. Till och med de små gröna skotten som inte ens blivit blad än är bruna och torra längst ut. Vad kan det här bero på och vad gör man åt det? De andra plantorna har inga sånna problem. Alla står på samma plats och får lika mycket vatten.
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
Följer, eftersom jag har lite samma problem med min planta. Även min citronplanta har fått vissnande blad ute på topparna.
#1 Har det pågått länge och mår plantan i övrigt bra? Är lite orolig att plantan ska dö bara…
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

För mycket eller för lite vatten som ligger tillbaks i tiden.
#2 Det har varit speciellt sedan några veckor tillbaka. Min planta trivs i solen, varm plats och jämn bevattning, alltid fuktig. Råkar den torka ut lite så kan det få lite vissna toppar, men nu har den mera vissna blad.
Nu har jag gödslat lite med kaffesump.. får se hur den reagerar. Får återkomma.