Vem tror ni?

Kan hackspettar göra så enorma hål tror du? Är trädet murket så att det var lätthackat? Imponerande flervåningskåk han byggt åt sig i så fall.

Jag vet inte. Men den eller det har börjat på rötterna på marken sedan det stora hålet sedan ett nytt ovanför det stora. Jag undrar bara hur mycket trädet tål innan det rasar.

Har iofs hört att hackpettar kan göra stor skada på skog, men det här var nåt i hästväg.

Kanske en spillkråka som hittat hästmyror i granen då den gillar sånt "myror kittlar dödskönt i kistan" men de en nog med största sannolikhet nån form av hackspett eller full skogshuggare :-))
Om man tittar in i hålet så ser man gångar där inne de e dom som gjort dom som den varit efter .
Här en bild på spillkråkans framfart efter hästmyror http://www.myra.nu/myraSG-650.jpg
mvh/bjorsa

#6 Du har så rätt med i hästväg :-))
mvh/bjorsa

Jag visste väl att Bjorsa var rätt person att kunna det här också!

kan ju ha fel

Bjorsa. Dej kan man lita på!

Om man tittar på flisorna på marken så är det jättestora. Kan verkligen en fågel slita loss så stora bitar?

#12 Virket är troligen mörket pga ohyran ,här hos oss finns de flertal granar i skogen som är döda pga av nån trädätande insekt å dom får då troligen oxå svamp så virket är väldigt sprött .
mvh/bjorsa