Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 888 ggr
Christina
0

+9 ute just nu

Här hos mig i Stockholms skärgård. Så jag låter mina perennkrukor förbli stående utomhus i natt. Inte kan det bli frost efter en sån här dag?

Ettåringarna och pelargonerna ska få komma ut en liten stund i morgon. Det är ett förskräckligt kånkande. Önskar jag hade alla krukor på kärror så jag kunde dra dem ut och in ur växthuset. Men mitt växthus har en rejäl tröskel, så det är ett stort kliv över med några krukor åt gången.

Christina
0

De verkade inte ha mått dåligt av det, så nu får perennerna stå kvar ute tills det är dags för utplantering. Lite frost ska de faktiskt tåla.

Mandysan
0

Va kallt ni har det! Här har vi just nu +23 grader.

bjorsa
0

De e ju otroligt nu är de 23 grader i skuggan kl 18 men de e härligt Glad

mvh/bjorsa

Faxlin
0

Japp vi ligger fortfarande på runt 20 grader vi också. Helt fantastiskt. Kan dock berätta att ställa sig och mocka hage en sådan här dag var kanske inte mitt mest briljanta beslut. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Christina
0

Ja fast +9 var det ögonblick jag skrev inlägget - kl halv ett i natt.

Dagen hade varit så klar och molnfri att jag befarade kyligt natt.

Faxlin
0

haha, missade totalt ditt klockslag. Sorry. hihi
Det första man blir blind på är ögonen brukar jag säga. Och då brukar min genomkloka mamma säga, ja och faktiskt det enda man kan bli blind på. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kickboard
0

Nattfrost brukar det bli om det är klart väder och temperaturen ligger runt ett par grader plus vid tolvtiden på natten, men ingen risk för det nu.