Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettkrukväxter-utomhus-krukväxter-inomhus
Läst 1777 ggr
Soleii
0

Doftpelargon slokar

Hej! Igår behöve jag sköta till min doftpelargon/rosengeranium/dr westerlundh (kärt barn :) ). Jag behövde byta jord och kruka pga trångt för rötterna, samt beskära den pga den var superlång och gänglig. När jag var färdig slog jag på en slurk vatten. Idag såg jag att bladen är jättehängiga och slokar. Jorden är fortfarande fuktig så jag vill inte vattna mer. Har jag gjort något fel och tagit död på den? Kan den pterhämta sig ich vad bör jag isf göra? Vet att vintern inte är så optimal att beskära och omjorda, men den var verkligen i behov av det och alla säger ju att pelargoner är så tåliga - har dock dålig erfarenhet av just doftpelargon :)

Maleficum
0

Kan tyvärr inte svara på vad som är fel men har själv försökt att ha alla möjliga doftpelargoner men lyckas aldrig få dem att överleva vintern här hemma där jag bor nu (hade aldrig problem med dem när jag bodde hos mina föräldrar). Jättetrist för jag älskar dem verkligen.

Råka ut för att mina också börja sloka och sen aldrig tog sig igen utan sakta vissnade bort.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Soleii
0

Samma hände min första (detta är min andra) :( de är verkligen fina så hade varit underbart om den kunde hämta sig!