Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketter: trädgårdsdesignträdgårdstrenderträdgårdsprylar
Läst 1784 ggr
Faxlin
0

Hur ofta behandlar ni era utemöbler?

Ja, nu är det ju trädgårdsväder och de med trämöbler börjar väl plocka fram dem med och då blev jag lite nyfiken. Hur ofta behandlar ni era trädgårdsmöbler?
Själv fuskar jag kraftigt kan jag säga. Man ska ju behandla dem när man plockar fram dem på våren, mitt i säsongen och innan man ställer undan dem. Här görs det när jag plockar fram dem och eventuellt mitt i säsongen. Liite fuskar jag allt.
Hur gör ni?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sussi
0

Oskyldig AldrigOskyldig

Om int det räknas att lite damma av då.

AndersE
0

Jag kör på din linje Åsa! …….knappt……Flört

Christina
0

Jag har haft ett stort träbord som vi drog över med båtlack vart tredje år. Samt gjorde samma med ett mindre bord på framsidan av huset. De blev ganska mörka och dystra i färgen till slut, men det finns ju borddukar i glada färger.

Nu har  just skaffat min första blankvitmålade utemöbel. Som ska få stå under tak på terrassen och som jag ska vara så rädd om att den aldrig ska behöva målas om.

Samt dessutom fyra enkla soffor som jag håller på och vitlaserar och som ska stå lite här och där på tomten. De ska åldras med behag. Hoppas jag.

Har också en urgammal hammock i järn som jag målar om vart tredje år i grönt, när rosten börjar tränga igenom.

Faxlin
0

#2: Hemska vi är egentligen!

Om man sköter om sina utemöbler riktigt så lever de ju mycket längre. Om man tittar på våra möbler så har vi två hårdträ grupper och en del solstolar i hårdträ. Jag menar med de pengarna borde man vara mer rädd om grejerna. Men det är ju så oerhört tråkigt. ..

Ska börja i helgen med att rengöra dem i alla fall. Om nu högtryckstvätten funkar. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars