Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettannat-som-lever
Läst 1527 ggr
Pia
0

Gissa vad...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det här är säkert lättare än man tror, jag visste dock inte vad det var för litet och luddigt…:) Någon som kan gissa vad det blir när det "växt klart"?

Christina
0

Magnoliaknoppar? Gissning - har aldrig sett dem på nära håll i knopp.

Kikade igenom ditt fotoalbum. Vilka fantastiska foton du tar!

Pia
0

Men vad sjuttsingen då, rätt på en gång…:) Här kommer bilden på nästan hela det stooora trädet (finns i trädgården på Louisiana utanför Köpenhamn) - jag gissar att det blir alldeles makalöst när det väl blommar!

Tack, tack snälla för komplimangen!

Christina
0

Louisiana i april. Ett härligt ställe - har du just varit och berikat själen med spännande konstupplevelser?

Rolig idé med fotogåtor. Har du flera?

Pia
0

Jajamensan, konsten på Loisiana tilltalar mig inte direkt, men däremot atmosfären och byggnaden, shoppen och trädgården - berikande var ordet:)

Åh, det finns en jätterolig, låång gissa tråd inne på Resor, jag har också en på Katter, hur kul som helst är det:)) Har säkert några grönskande bilder på lager… Vad sägs om det här, vad kan det vara som odlas på dessa åkrar?

Christina
0

Grubblar.Fundersam

-en timme senare

Grubblar fortf.

Ge oss ett tips!

zzaga
0

En kompis till mig tog underbara bilder av magnolior åt mig. De är nu inramade och sitter uppe på mina väggar. Flera gånger varje dag njuter jag av att bara betrakta dessa underbara bilder:)

Pia
0

Hm, ledtråd, något som slinker ner i magen…:)

Christina
0

Svårt. Så välformade häckar. Inte kan det vara vin?

- en stund senare -

Leker lite detektiv. Du har varit på Azorerna. Det är teodlingar?

Pia
0

*skratt* Mitt i prick, vad duktig du är, jag tänkte att lösningen skulle kunna hittas på det viset också - imponerande!

Christina
0

Kul. Jag hade aldrig kunnat gissa anars. Ändå har jag besökt teodlingar i Malaysia, men minns inte att de såg ut så där.

Norrskenet
0

Jag har en magnolia i min vinterträdgård och förra året så berikade den mitt liv med att blomma med en fantastisk blomma, ca 20 cm i diameter. Tyvärr vissnande den ganska fort, men jag har den på bild. I år har jag ännu inte sett någon blomknopp. Sorten heter Edith Bogue och är städsegrön .

Linda
0

Oj!

-Vilket fint kort:)

Pia
0

Åh vad vackert…