Konstiga skott på hängväxt
Halloj! Jag köpte en sån här hängväxt för ungefär 1 & 1/2 år sen. Nu den senaste månaden har det börjar komma ut konstiga skott? Dom blir bara längre och längre. Jag kan INGENTING om blommor och växter men min mamma säger att man på vissa växter måste ta bort såna här plötsliga utväxtnader men hon vet inte om fallet är så på denna. Någon som vet? Är lite rädd att det på denna växten är som mamma säger att det kanske kan vara. Älskar nämligen såna hängväxter och vill iinte att den ska bli dålig. Tack på förhand :) Isabelle
Men är det inte en slags blomma?
/Maria

Ja, den blommar.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ja okej, tack för era svar! Blev lite fundersam bara just med tanke på att det började först nu efter nästan två år. Men kul att veta, sökt som en galning på google om detta men jag har inte hittat någonting. Lustiga blommor om inte annat haha :)
Konstiga skott? Blommorna ser ut sådär : )
Jättefina blommor!
#4 Ja, visst känner jag mig lite smådum nu när jag kallade dom för just "konstiga skott" :) Som sagt vet inte mycket om växter, och min mamma har aldrig haft en sån växt innan så hon var också osäker på vad det var för något.
#6 Man ska inte behöva känna sig dum för att man inte kan och frågar. Det finns inga dumma frågor. Hur ska man annars kunna lära sig.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#7 Jag känner mig absolut inte dum för att jag frågade, utan jag skämtade lite för att jag kallade blommorna för "konstiga skott" :) Men tack för svaren allihopa, case closed :)