Brunnet hästgödsel
Finns för avhämtning i vallentuna.

Jag skulle så gärna vilja men kan inte frakta ut till ön. Vilket underbart erbjudande!

Visst borde det gå att lasta med i säckar?
-Har ni färja/båt?
-Det finns kanske lösningar ju?
Vänligen/Linda

När är det bäst att lägga ut hästgödslet då?
Kan jag lägga det på alla land eller är det något man ska låta bli att lägga det på?
Mina Rosor tänkte jag ge lite hästgödsel i år, funkar det bra tror ni?
Hur är det med fruktträden, kan man lägga på lite under dem för att ge extra näring. Skulle vara skoj om de små slanerna växte till sig och blev träd någon gång. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ÅsaF; Fick mig en lektion av pappa i helgen då vi gick igenom fruktträden på tomten (till det hyrda huset). Där stod ett relativt nyplanerat (inom fem år iaf) träd som inte var speciellt stort. Ägarinnan, vår hyresvärd, knorrade lite och tyckte att den skulle ha vuxit mer på dom är åren. Då berättade pappa, som har lite koll på området, att numera ympar man fruktträden på långsamväxande rötter just för att trädet inte ska växa för fort och bli för stort. Gamla typen av fruktträd, som man hade förr, blir för stora för en vanlig villaträdgård i förorten. Så dina fruktträd växer nog precis som dom ska, men det går lååååååångsamt.
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se
Christina: Väldigt intressant! Ska läsa igenom den vid tillfälle trots att jag har ett proffs i familjen. Gissa vem som kommer att ha min hängades över axeln när fruktträden ska beskäras? 
//I
Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

Men vilken tur du har då Thea, med ett proffs i din närhet. Lura in honom här så kan han hjälpa till att tipsa oss andra också. hihi
Ja, mina kanske växer som de ska, men jag är ju sååå otålig. Vill ju ha dem stora för ett par år sedan. Eller ja åtminstone nu. Det ena trädet är tre år och det andra två år. Så man får kanske inte stressa för mycket. De bär frukt i alla fall, om man nu ska se något positivt med det. ;-)
Audiatur et altera pars

Vi planterade två äppelträd för ca 7 år sedan. Dom har inte växt något knappt. Vi tror att det måste vara något annat fel på våra träd. För såå lite vill vi inte att dom ska växa.

Prova med några gödselhögar under

Jag hällde på hästgödsel på mina äppelträd i går. Stod som en idiot i hällregnet och gödslade äppelträden och vinbärsbuskarna och den ensamma lilla krusbärsbusken. hihi
Undrar om inte mina grannar blev ännu mer övertygad om att jag är knäpp.
Audiatur et altera pars

hi hi, det gjorde jag i dagens regn:)
-Jo knäppa e vi..

haha, hmm, undrar om det bara är hästfolk som är så knäppa. Har då inte sett någon annan vara ute och gödslat dessa regninga dagar. hihi
Audiatur et altera pars

Jag har gödslat med hästskit. Gjorde det för 2 år sedan. Men det blev inget bättre.

Har man ngn nytta av hästgödsel som brunnit under två års tid? Det ser nästan ut som jord i princip. I botten av bädden åtminstone. Det är en gammal permanentbädd i en lösdrift som lades in för två år sedan och som nu skall tömmas så att jag kan använda den (efter en rejäl rengöring) - tänkte att jag kanske kunde dra nytta av "skiten" på ng vis då jag ändå skal släpa ut den.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Nytta? Tror den är guld värd för dina växter!!! Och det är nu den ska på.

när vi köpte huset så rev vi den gamla hönsgården… sen satte vi potatis där. tror ni det växte som ogräs??? himla goda potäter…

#14 Perfekt matjord!