Hemskt uppvaknande!
Imorse när jag vaknade stod tempen på 0! Kvällen innan hade varit så milt. Har tyckt att de kan stå ute så länge det går. Men att det skulle bli ett sånt abrubt dropp på tempen trodde jag ju inte. Jag hoppas verkligen att det har gått väl för mina fuchior, pelagornior och min enorma blyblomma som stod och väntade på trappen att få komma in. Men idag skall de in.

Pelargonerna klarar en liten frostknäpp men fuchsiorna förstår jag att du måste plocka in idag. Och blyblomman.
Jag undrar just när det är dags att plocka in pelargonerna och hur jag bäst gör med sticklingar, tar man dem nu eller väntar man? Kan man ta sticklingar från hängpelargoner också?
Hur gör jag med min Änglatrumpet och mina stockrosor-på friland invid väggen- behöver man gräva upp dem och ta in dem eller kan Stockrosorna stå kvar? Tycker också kylan kom så plötsligt….
blyblomma och fuchsia klara lätt frost ,brukar llåta mina fuschior få ett par nätter med frost så att dom tappar bladen då dom är av naturen lövfällande i låg temp .
Mina pelargoner står på balkongen, som är inglasad. De har varit på landet, och jag tänker prova med övervintring,i år igen. Förra försöket fungerade inte, de stod inpackade i en kartong fylld med tidningspapper på balkongen. I år tar jag in dom.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk