Två dagar i trädgården.
Japp har nu hållit på två dagar i trädgården, och det syns inte. *morr*
Fick ner lite blommor planterade lite nya Rosor och gav mig på stenjakt till brunnen igen.
Undrar om det kommer bli något med den här trädgården i sommar;-)
En bild på min kruka bredvid grinden i alla fall. Förhoppningsvis ska det bli bättre när de vuxit upp lite;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Läcker kruka. Kom ihåg att du nämnde dina zinkkrukor i tidigare tråd. Så det är alltså så de ser ut. Snyggt minsann.

Tycker att det var jättekul och se dina bilder på det du har hunnit uträtta i trädgården. Kul att du visade så passa många bilder. Tror att det kan blir grymt snyggt i din trädgård. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

haha, ja om jag inte lyckas döda dem ja. jag har absolut inte gröna fingrar och dödar det mesta i växtväg. Så varför jag inte ger upp kan jag inte förstå.
Nu blev jag dessutom extra inspirerad av denna sajt så jag satte en massa blomfrön inne. hihi
Se vad det blir av dem. Just nu är det blommkrukor med blötjord i, risken är väl att jag aldrig får se något annat heller. ;-)
Audiatur et altera pars

Klätterrosor är ofta rätt tåliga så det går nog bra. Vilka sorter satte du? Jag påbörjade ett projekt förra sommaren med en rosengång. Blandade friskt klätterroser och buskrosor och går nu i väntans tider…….
En bild till finns artikeln "Plantera rosor".

haha, vilken sort satte du? Menar du allvarligt att jag ska komma ihåg det?
Måste nog fundera så kanske det kommer. Levander, tror jag de hette. Skulle tydligen vara kraftiga i sin växt. hihi
Audiatur et altera pars

Jag satte också Austin-rosen Leander. Antar att den är den du har. I augusti och blommorna på min bild här fanns i knopp på den inköpta plantan och slog ut under september. Nu är jag väldigt sugen på att se hur den klarat vintern. Det ska vara en av de härdigaste Austinrosorna, så det har nog gått bra.

#10 Kika på artikeln "Plantera rosor" här på sajten. Det jobbigaste är att gräva en djup grop. Jag hinner med max en per dag, eftersom jag har så mycket sten och rötter.

#8 Så mysigt, underbar bild!

Hmm, fast det stod att mina var gula. Jag kanske har sagt fel namn ändå.hihi
Måste kolla ettiketten på den.
Audiatur et altera pars

Åsa- Zink krukan du hade gjort i ordning…är den månne inköpt på JYSK ?
Jag såg precis sådana krukor där idag nämligen och la in dom som bild och länk i "Fina zinkkrukor".
Tänker oxå köpa sånna till min balkong.
Oj, vad jag längtar efter en egen trädgård att få påta i…jag vet precis hur jag i stora drag vill ha det *drömmer mig bort*
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

#15: Japp de är inköpta på Jysk förra året;-)
Audiatur et altera pars