Sticklingar av änglatrumpeter:)
Hej!
Jag har många änglatrumpetssticklingar som jag inte kommer ha plats för när vintern kommer. Det är olika storlekar på dem, och jag har drivit upp dem från små bladpar som jag tagit från stammarna på änglatrumpeterna.
Det är olika färger på dem, mest röda, vita och gula. De flesta är blandade, så jag vet inte vilken som har vilken färg. Men ett par har jag som definitivt är röda:)
Pris: Det får vi diskutera fram:)
Vid intresse, pma mig eller skriv i tråden. Jag bor utanför Vetlanda i Småland, jönköpings län.
Mvh//Carro

*putt*
du får pm:a mig om priser så att vi kan diskutera.så kan jag nog köpa några fler av dig!har du bilder på dom?

#2 Jag har skickat ett pm till dig:)

Röd blev jag intresserad av. Har bara rosa vit och orange tidigare
Men röd låter spännande har du någon bild???????????
Hälsningar Eva
mina sticklingar jag köpte av prizma o kristall var jätte fina!

#4 Hej! Tyvärr har inte inte mina röda blommat, dem är frösådda. Sortnamnet är Brugmansia sanguinea och blommar med röda blommor och gult svalg. Väldigt fina, fröna är köpta från Impecta:) På deras hemsida ska det nog finnas bilder tror jag:)
#5 Tack vad glad jag blir 

Mina sticklingar som jag köpta oxå,är välidigt fina å växer så de knakar ;)

#7 Skönt att dem sköter sig;)
Tänk på att nu börjar det bli minusgrader om nätterna, så det börjar bli dags att ta in dem nu… Det är tråkigt att sommaren var så kort i år. Får hoppas nästa sommar blir bättre:)
Kramar/Carro

Mina små blommor bor redan inne… ;) Dom står i vårat vardagsrums fönster.. å har gjort de hela tiden .:.

Så här ser min rödgula ut. Jag var inte så förtjust i färgen, så den fick frysa ihjäl, eftersom jag blev tvungen välja bort någon pga platsbrist för vinterförvaring. Men i krukan på blomman ovan fanns en okänd stickling i våras som jag satte i en kruka i våras. Och det visade sig vara en rödgul som antagligen frösått sig. Eller vad som nu hänt. Den fick dock bara två blommor i år men växte hyggligt.
jag ställde in mina för 4 dagar sen.och nu blommar den ena.tar kort sen och visar!!
Hej. Jag är ochså intreserad av en röd änglatrumpet el två.Jag har bara rosa som jag tagit in för vinter förvarning.Synd att du Christina lät den frysa den va ju gör fin..
.Men jag samlar nu mera på pelargoner vet ej hur många jag har. Men dom ger en ett ha begär på mera,mera pelargoner.Har även olika doftpelargoner.Så nu har jag tagit in dom för några dar sen,så dom står i fönstret åh över allt.
..

Ja Beba, jag sörjer alltid, när jag lämnar en växt ute i kylan till vargarna. Men har inte plats för dem alla inomhus under vintern. En dag kanske jag får råd bygga den där fantastiska vinterträdgårdet och dessutom råd ha den uppvärmd under vintern. Då du - då ska det vinterförvaras!
Pelargonerna har jag just klippt ner så pass att de kommer in genom dörren. Och några fina Flitiga Lisor och två Änglatrumpeter samt ett par Törnrosas kjortel. Sedan är det fullt i stugan.
Jag kapade ner mina trumpeter häromdagen, tog upp dem ur krukorna och skar bort all jord och rötter utom själva rotklumpen. Nu fick jag ner alla 3 i en plastback och satt ner dem i matkällaren. Betydligt enklare än att släpa ner de stora krukorna i källaren och nu måste jag ge dem ny jord när jag plockar fram dem i vår.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Har ingen matkällare till mitt fritidshus, som står på plintgrund. En granne som har en stor nästan outnyttjad jordkällare har lovat ut utrymme till mig. Dock är jag rädd att det utrymmet är lite väl fuktigt.

Hej!
Nu har jag inga fler sticklingar som behöver nya hem, ALLA har dem fått nya hem nu
.
Nästa år kommer jag ta fler sticklingar som jag kommer sälja av:) Så om någon vill köpa så skicka ett pm till mig framåt våren. Men jag kommer även sätta ut en tråd här när jag har leveransklara sticklingar:)
Tack till er som köpt sticklingar och till er som skrivit i tråden!
Kramar/Carro