Jag har fått en trädgård!
Hurra!
Denna högst trädgårdslösa trädgårdsälskare har begåvats med ett eget krypin i kyrkans hägn. Ja, faktiskt - den lilla kyrka jag nyligen flyttade till har en minimal trädgård som inte tagits om hand på evigheter.
Nyligen begåvad med en nyckel gav jag mig dit och kikade in i snårskogen :D
Titta på bilden - DÄR nere finns den lilla gröna fläck som jag ska ta hand om! :)
Vad roligt. Det ska bli spännande att få se fler bilder.
/Maria
Det blir det kanske lite då och då :) Nu i början blir det nog mest att städa undna det som uppenbarligen är ogräs och vänta och se.
Men till våren planerar jag att köpa en fikonplanta. Det känns på något sätt så passande att plantera fikon mot en kyrkvägg. Nästan bibliskt ;-)

Ser mycket intressant ut. Ser också ut som ett skyddat läga. Ge oss fler bilder allteftersom. Sånt är SÅ roligt!!!
Kirskål. Behöver jag säga något mer? 
Jo, tydligen är det än svårare att få bukt med kirskål där massor av humleplantor slagit sig till ro också och slingrat sig omkring allting 
Jag har fått inse att denna trädgård nog tacklas bäst med marktextil med odlingshål i ett par säsonger. Och så ett barklager ovanpå för utseendets skull. Däremellan får jag sätta krukor med alla sorters perlargoner jag och pappa har.
Bilden: Tre plantor lagerhägg brer ut sig i hörnet. Jag funderar på om det går att beskära dem till klot? Någon som vet om det är en bra eller dålig idé?
Idag fyllde jag en svart stor sopsäck med kirskål, humle och annat blandat gräs och ogräs. Efter att ha ägnat en timme eller två till själva planteringsytan övergick jag till att rensa ytterligare en bit av gången. Det ger lite mer omedelbar motivation eftersom det blir så snyggt direkt 
Bilden: Det här hörnet i trädgården tror jag ska bli min myshörna. Under den vildväxande humlen finns nämligen en trappa. Antagligen har det funnits en dörr här tidigare. En bortrensning av humlen, tvättning av väggen och trappen och sen kommer det att bli en mysig hörna att sätta sig på en kudde och lapa sol i. Kanske ska jag så lite krypande timjan i stenfogarna och sätta någon planta lavendel där också för att alla sinnen ska få sitt.

Du kan säkert få till något riktigt fint här. Backtimjan i fogarna ger ljuvlig doft.