Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 2656 ggr
Madde
0

Vad är det här för blomma???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag varit ute på promenad och tagit massa bilder. Då stötte jag på den här blomman. Tyvärr kan jag inte namnet. Tycker att den var väldigt fin.

Någon som ev kan hjälpa mig??? Skrattande

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Christina
0

Ser ut att vara en dubbel form av Galanthus- dvs snödroppe. Det finns vackra dubbla hybrider som är mycket efterfrågade. Den här ser utsökt ut.

Stämmer storleken på blomman med mitt förslag om snödroppe? Växte den vilt eller nära en trädgård?

Sticker ut huvudet och påstår att det är Galanthus Hill Poe. Titta här på en lista över alla fantastiska sorterLänken öppnas i nytt fönster och jämför.

Denna kommentar har tagits bort.
EvaRittsel
0

Det måste bara vara snödroppe - den här dubbla sorten hade mina föräldrar i sin trädgård. Men jag har inte hittat den på ngn trädgårdsmarknad. Den är ju så vacker. Vet någon var man kan köpa lökar? Eller det kanske inte går utan man får hoppas att trädgårdens snödroppar slår sig samman och bildar denna hybrid?

Christina
0

I Stockholm vet jag att Zetas har. Se även länken i #2 för internetbeställningar. Blev väldigt sugen när jag tittat på bilden att skaffa några själv. Finns nog flera plantskolor som säljer över nätet.

Christina
0

Förresten de ska ju sättas 'in the green' så det är hög tid att plantera nu!

Madde
0

Jag hittade den blomman nära en trädgård. Jag antar att den har spridit sig. Den var nog i storlek med det du visade i länken Christina.

Ok då var det en snödroppe som jag trodde. Men jag har aldrig sett någon förut. Det var därför jag var tvungen och ta ett kort. Skrattande

lisette
0

jättevacker bild!

Madde
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7: Tack så mycket. Jag gillar oxå den bilden. Ska nog förstora den och 2 andra bilder på en videung och en tussilago.

Faxlin
0

Snygg bild Madde.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Tackar Åsa. =)