Val av växt/träd/buske
Hejsan! I höstas hade vår förening trädkapning i området. Till min stora sorg försvann vårt insynsskydd helt - nämligen grannens täta och fina tujjor. Där är nu ett tomt hål!! Vi tog även bort vårt fläderträd då det inte var stabilt nog. Så nu stannar ALLA gående och undrar varför det är ett stort tomrum där…. Jag vill nu plantera något grönt som kan frodas (på vår sida av stängslet). Det får GÄRNA vara grönt året runt men är egentligen inget krav. Men på sommaren vill jag ha ett naturligt insynsskydd. Som det är nu så vevar jag inför sommaren när vi ska hänga i trädgården. Behöver verkligen hjälp!!!!!!!!! Har i 4år kämpat med att få vår häck frodig och fin. Och nu när jag äntligen lyckats så har vi ett stort glapp där inget finns…. Måste lösa detta!!!! Tacksam för tips!
Hur hög vill du att det ska vara? Vad för funktion ska växten ha? Är det plätten mitt på gräsmattan som är på er sida eller är det hålet i häcken? Vilken växtzon?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Den får gärna vara eller bli minst 2meter hög (då syns inte vi). Vi bor i Kungälv. Vet ej vad det är för växtzon (?). Det ska planteras på den sidan där den stora stenen är. Gärna i hörnan och tre stolpar bortåt (mot kameran). Det är morgon och förmiddags sol där.
Så grön och tät som möjligt och tåla sol…:-) om det blommar är ett plus men inget krav. Vill bara få mindre insyn på sikt…
Växtzon 2 eller 3 enligt internet.
I och med att du gillar tujor, så varför då inte sätta en sådan häck mot grannen?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Det kanske jag ska göra! Varför tänkte jag inte på det?