Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterträdgårdsdesignträdgårdstrenderträdgårdsprylar
Läst 8381 ggr
zzaga
0

Japansk trädgård

Någon här som har en japansk trädgård eller japansk inspirerad trädgård? *nyfiken*

EvaRittsel
0

Pröva att åka till Fjärilshuset i Hagaparken i Stockholm om du har möjligheter. De har gjort en ganska bra anläggning. Det är ju vattnet och de tuktade växterna i samverkan med sten och grus som skapar denna underbara, meditativa stämning!

Christina
0

Här finns en inspirerande sajt.

Själv har funderat på ett japanskt inslag här. En stenlykta och något mer.

bjorsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De närmaste jag kommer är japanska koikarpar men skulle gärna vilja ha en fin japanska trädgård men lär aldrig komma dit ,bygger just nu om min gammla damm och skall väl bli klar nån gång under sommaren men blir en rektangulär låda i princip lite tråkigt men enkelt att göra .

lägger ut en gammal bild av dammen

mvh/bjorsa

bjorsa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här en bild från altanen mot dammen ,fast nu är de bara engrop där dammen var då den är riven den skall nu muras upp + att den bli bredare om nu allt går som de skall :-)

mvh/bjorsa

Christina
0

Va fint. Du är en man med många projekt va?

bjorsa
0

#5 inte så många nu för tiden (var värre förr)men man måste ju ha något att pyssla med :-)och ofta blir de så att allt skall ju göras samtidigt å de e inte bra :-)som nu tex är de huset som skall fixas till samtidigt så skall dammen byggas om å då måste jag fixa till en av dammarna i växthuset så att jag kan ha mina stora fiskar där medans jag bygger den nya dammen ush tror jag går å lägger mig istället :-)

mvh/bjorsa

Christina
0

Blir alldeles matt jag med, när jag läser det Fundersam

bjorsa
0

Livet e hårt men orättvist :-)Men jag tar allt i min takt så de blir klart när de blir klart

mvh/bjorsa

zzaga
0

Eva Rittsell

Det ska jag ta och göra. Jag tror jag varit där någongång men jag mins inte riktigt den japanska trädgården:/

Christina

Tack så jättemycket för länken! Vad vackra bilder! Så himla fint!

Bjorsa

Det låter verkligen som ett stort jobb att fixa med de där fiskarna:D

bjorsa
0

#9 Jo just nu känns de så oxå :-)men de löser sig hoppas jag annars får de bli gravad koi :-)

mvh/bjorsa