Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdens-byggprojekt
Läst 4253 ggr
Lillhumlan
0

Trädäck + uterum.

Ja nu är våran lägenhet såld och planerna för huset kan ta fart på allvar (nu när vi har en budget att följa)

Det kommer iaf att bli ett stort och rejält trädäck på ca 70 kvm och ett uterum på det, men inte så som "alla andra" har det. En vän till mig är arkitekt och jag tänkte låta henne på ta en liten titt på våra tankar och planer och sen rita lite så får vi se vad resultatet blir. Spännande är det iaf. Ni får gääääärna visa era däck och uterum, hade varit roligt att få se och få lite inspiration.

Kram Lillhumlan

Christina
0

Vilken spännande tid ni har framför er. Mina 'uterum' är av det enklare slaget. Fritidshus - som inte är så sofistikerat.

Så här ser det hos mig. Sidan av huset som vetter mot sjön med kvällssol och där vi äter middag.

Det här kallar vi frukosthörnan - där är det morgonsol.

Lillhumlan
0

Jag har frågat förut tror jag men var har du köpt de fina vita möblerna?

Dels bänkarna o bordet i frukosthörnan

men även stolarna som är breda o bordet vid middagshörnan.

/Lillhumlan

Christina
0

De stora stolarna och bordet på trädäcket - middagshörnan - är från IKEA. Kallas STORÖN. Bänkarna i frukosthörnan är 250 kronors från Jula. Målat dem vita själva. De är lite klena men då är fördelen att de är lätta att bära omkring. Bordet i frukosthörnan är ett gammalt som vi målat vitt. Tror det också var från IKEA för sådär 30 år sedan.

Diana61
0

Du har det så förbaskat (Ops!) vacker hos dig Christina att man blir sjuk av avund! Flört

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Christina
0

Tack - men nu börjar det bli höst. Tänk vad det blommade förra året den här tiden. Nu har mycket blåst omkull.

rb22
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, bifogar en bild på min altan som vi byggde ny i augusti

Maria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer vårt "lilla uterum" (6 kvadrat).På bilden är det inte riktigt klart. Glasade skjutdörrar framtill.

Ser fram emot att kunna vinterförvara växter lite bättre. Har tidigare haft förråd, med fönster, som hållit runt 8-10 grader.

/Maria

Lillhumlan
0

#6,7 Ahhh vad mysigt. Jättefint. Jag själv kommer att vilja ha någonslags växthus-stuk på vårat uterum, inte så myckte för växternas skull utan för att det är så grymt läckert.

Christina
0

Kul att få se hur ni har det hos er. Mera sånt! Min egen dröm är ett orangeri och en dröm att är få det så här:

Det är en medlem på sajten Norrskenet som visar i detalj hur han gjort.

Lillhumlan
0

wow vad härligt. fint med växter inne fast ute på vintern.

Såg ett gammalt orangeri på tv en gång…..såååå läckert.