Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterrabatterperennerannueller
Läst 1470 ggr
larroce
2007-09-19 14:42
0

Rabatterförslag

Hej. Jag behöver hjälp. Söker det lite varstans på nätet och nu har turen kommit hit.

Jag bor i ett gult 1 1/2 hus i Halland. Nu har mitt och gubbens intresse för trädgård vaknat. Vi har bott här länge. Men det var så mycket med barn, lantbruk, samt vanligt förvärvsarbete. Vi hade varken tid eller lust. Men nu är barnen vuxna sen många år. Vi har inga djur. Så nu har vi kommit till trädgården.  

Vi skyndar långsamt vi har under åren tagit hjälp till förslag vid uppfarten samt nedfarten till garaget. Och det har blvit fint.

Men nog sjutton borde jag med er hjälp kunna fixa lite.

Vårt hus ligger i en backe i söderläge. Men baksidan av huset är förståss inorr. Tänkte göra en friliggande rabatt som kan vara rätt så stor. Hellre oval än rund. Sen skulle det vara fint med lite tips för baksidan av huset . Där skall rabatten gå längs huset.

Får vara både buskar, mindre träd och perenner . Sen får jag väl sätta lite lökar imellan.

Tacksam förr alla tips och förslag.

Christina
2007-09-20 01:13
0

Längs huset tror jag det blir fint med clematis. Det finns tidigblommande och senblommande så man kan blanda olika sorter.

[bejan]
2007-09-20 02:17
0

Norr är som gjord för astilbe, funkia, daggkåpa som fungerar som skuggväxt till klematisen