Vårens första ros
Vårens första ros har inte kommit ännu förstås. Men den här var den första hos mig förra året. Slog ut i mitten av juni.
Som synes av bilden är den fortfarande liten. Planterad senhösten 04 och jag blev så förtjust att jag satte en till bredvid hösten 05.
Single Cherry en pimpinell. Härdig och anspråkslös. Här står den nästan i ren skogsmark. Ska bli 1,5 m hög och lika bred. Tar plats eftersom den slänger ut långa slingriga grenar.

Fina bilder. Du har fått med den silvriga 'baksidan' som är så vacker. Hopps mina två blir stora snart. Hur lång tid tog det för din buske att bli så hög?
Rosorna är planterade för 15-20 år sedan så jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog för dem att bli så stora. Men de har sett ut så här under många år.
Jag gjorde en gång en ritning över tomten där jag antecknade alla mina Rosor, men tyvärr kan jag inte hitta ritningen. Jag kommer i alla fall ihåg vad de flesta av rosorna heter.
Det man ser är två stycken Celsiana, en Mme Plantier, en Céleste, en Louise Odier och en liten borttynande Rose de Rescht (den är så liten så den kan man inte se). Plus en i hörnet längst bort som jag har glömt vad den heter.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_