Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdsarbete-i-största-allmänhet
Läst 1748 ggr
Pia
0

Välkommen Trädgård!

Lite i förskott, inte helt officiellt ännu, men jag vill passa på att säga varmt välkommen!! En trädgårdssajt är nog något mååånga av oss längtat efter - så jätteroligt att ha dig här Christina, vi är många som kommer att häcka härinne framöver…:)

Och med ett väldigt vackert sidhuvud också!

//Pia, värd för Katter

Christina
0

Tack Pia! Det värmer - jag tycker det är jättekul att få ta hand om trädgårdssajten just nu när det börjar bli dags att dra sig utomhus!

Christina

rumpino
0

tackar! här var det grönt och fint!  =)

Christina
0

Hej - rumpino och välkommen hit. Några odlingar på gång?

KerstinP
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh va bra med en trädgårdssajt. Välkommen till ifokusfamiljen Christina vi har saknat dig. Här kommer jag att vara rätt mycket. Jag bara ääälskar trädgårdsarbete till och med ogräsrensning.Jag är värd för hundsajten.

Mvh

KerstinP

Therese-jhfd
0

Så kul att det äntligen finns ett trädgård iFokus. Glad

Faxlin
0

Jätteskojigt att ha dig och trädgårdssajten här i iFokus familjen. Varmt välkommen!
Som de andra redan sagt så har du fått det riktigt fint här inne redan och jag kommer bli en mycket flitig besökare hos dig och din sajt.
Mvh Åsa Sajtvärd på iller

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sessan
0

Äntligen!

Jag hår gått och sneglat på när denna sajt skulle starta! Jag bara ääälskar trädgård och blommor och allt vad det innebär men kan nog vara en sån klåpare inom detta ämne också!

Ulla
0

Precis i rätt tid också, nu när alla entusiasterna har fullt med småplantor hemma eller sitter ock dreglar över frökatalogerna.

Välkommen!

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

bjorsa
0

Kul med lite påtande här på fokus ,nån som vet någon skärböna som går bra i växthus ?Har för mig de finns en sån där sort med riktigt stora baljor som skall gå i kallhus men kan inte komma på vart jag sett den  ?

mvh/bjorsa

Christina
0

Jag har lyckats väldigt bra med vaxbönor och bondbönor även på friland.

Stora skärbönor vet jag finns en sort som Nassau och är omtyckt. Kan det vara den du tänker på?

I år tänker jag beställa lite fröer här och tänker bl a så sparrisärt. Bara för att jag inte gjort det förut.

bjorsa
0

#10Tack för namnet Nassau de klingade bekant  från lindbloms fröer så jag letade igenom hans katalog å då hittade jag den jag vill ha den heter trebona här en beskrivning .**

TREBONA (ca 75 dagar)

**(ca 75 dagar) En av de absolut

bästa störbönor vi odlat, men främst en sort för

växthus. Baljan är plattrund, ca 23 cm lång och

13-15 mm bred. Mycket hög ätkvalitet. 1M=

Den får de bli

mvh/bjorsa

Christina
0

Får lust att pröva Trebona också. Finns fortf plats i växthuset.

Lise-Lotte
0

En efterlängtad sajt - härligt Christina!

Dock så finner jag inte sajten vare sig under rubriken "flera sajter" eller "aktuell sajt", mysko Förvånad man fick "änna" smyga in bakvägen Flört

Christina
0

Hej och kul att du hittade hit Lise-Lotte. Sajten är fortfarande i sin testperiod och blir officiell först till helgen. Sedan ska det bli lättare växla över.

bjorsa
0

trebona finns i lindbloms katalogen http://www.lindbloms.se/

mvh/bjorsa

Lise-Lotte
0

Okey testing, testing Skrattande

Tilda
0

Vilken trevlig överraskning att hitta nya trådgårdssajten. Fin och behövlig sajt. De senaste dagarna har jag jobbat med att klippa i små bitar och forsla alla äppelträdskvistar som låg på marken efter att alla 20+ äppelträd blivit beskurna.

Linda
0

Kanon kul, jag är ju som sagt inte särskillt grön om mina fingrar änn men vill bli:)

zzaga
0

Vad roligt med en trädgårds sight:D

rumpino
0

#3 tackar! tyvärr inte, är mitt uppe i en flytt .. som blivit lite störd av sjukdom =(