Guldfiskar söker nytt vatten
Vi har en trädgårdsdam med alldeles för många guldfisk i.
Om någon vill hämta en del av dom strax söder om Hässleholm, kan man skicka ett mejl till mig för att avtala närmare.
:-) Inge

ingen nya fiskvatten?

Vist kan man skicka fiskar?? Jag har för mig de.. för de är ju så djuraffärena får dom.. Om de går å du går med på de så kan jag ta en del.. jag står för frakten isf

#2 - låter lite svårt, tycker jag. Man skal väl ha speciella transportlådor för att fiskarna inte stöts - och som skal ju ha tillräckligt med syra.
Enda möjlighet jag kommer på är kanske Bussgods - men det är ju inte precis snabbt - eller billigt. Så mon inte risken är att fiskarna dör under transporten - skulle vare synd om dom! - och att pengarna bara tappas bort?

De lät lite jobbigt.. men jag tänkte titta upp de iaf.. så får vi se ;) Annars kanske jag har någon som ska ner.. bla en kompis

Nu har jag funnit en lokal kille som har plats för mina guldfiskar. Så nu är här inte längre trängsel i min damm.

ANg att skicka fiskar kostar vändor så finns det syretaletter att köpa som jag brukar köra i ett par st + nitrivec. En plastpåse i en låda funkar bra. Sålänge det inte är för varmt eller för kallt.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/