Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterträdgårdsdesignträdgårdstrenderträdgårdsprylar
Läst 2480 ggr
Linda
0

Finaste krukan

-Jag tycker att det är nästan finare med krukor änn rabatter dessutom mer lättskött.

-Vart tycker ni man kan finna de finaste krukorna?

-Jag e på krukjakt..som vanligt.

-Köpte förra året stenkrukor från K-Rauta..iår vill jag ha antinken trätunnor eller en massa fina i zink.

-Vad har ni?

Mvh Linda

bebbe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har gammla järngrytor med tre ben, ca 45-50 cm breda, det är jättefint tycker jag, det värsta som finns är väl ändock stora urnor i plast,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Christina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har mest vanliga röda terracottakrukor. När jag köper nya drar jag över dem med en svamp doppad i vitfärg, för att de ska se litet åldrade ut. Tyckte de passade bäst på min naturtomt och ihop med vår rätt anpråkslösa sommarstuga. Men börjar längta efter nåt nytt.

I sommar är jag sugen på att pröva att gjuta några stora fyrkantiga i betong. Sådana där tunga som jag aldrig skulle orka med att kånka hem, utan vill gjuta på plats.

Faxlin
0

Jag har lite olika. Men på framsidan har jag två stora krukor i svart zink. Dessa står utanför grinden. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

#2 Tack för ett underbart tips!!!!:)

-Vad använder du för typ av färg?

Christina
0

Linda. Ta i stort sett vilken färg som helst, Använde matt väggfärg som jag råkade ha hemma.

Linda
0

#5 Perfekt det har jag hemma ju.

zzaga
0

Som keramiker tycker jag ju naturligtvis att mina egan handgjorda är snyggast:D

Christina
0

Zzaga -jag förstår av ditt fotoalbum att dina krukor måste vara utsökt vackra.

zzaga
0

Christina

Inte bara mina egna. Men jag föredrar det handgjorda, det blir lite mer personligt då. Även om den  handgjorda kanske inte är helt perfekt alltid så har även det sin charm:D