GRÄSFRÖER
Hejsan.

Jag har lust att så eget gräs i en gammal kista som jag har på balkongen.
Just nu har jag blommor, och lite sallad i den. (lägger upp bilder på den)
Varför har jag det då? Jo, jag har 3 marsvin, och en kanin. - kommer lägga upp i marsvin@ifokus och fråga vilken grästyp som är bäst för dom att äta.
Jag vill ha eget gräs här, då jag inte vill ge dom gräs och annat som har fått en massa avgaser, och annat trevligt.
Så jag tänkte höra här ifall någon vet vart man kan köpa fröer? vill ha i en liten mängd då jag inte behöver så mycket. och vet ej vad den minsta mängden är, ifall någon här vet? *hoppas på det*
Ifall jag ska så eget gräs, så ska jag göra det när blommorna har blommat ut. (kommer självklart att ha annan jord.)
*Hur lång tid tar det att gå från frön till gräs?
*Ska man ge näring, isåfall vad för något?
Och ifall det är mer som jag bör veta om att så gräs etc, så är det väldigt uppskattat och berätta det :)
Ha en fortsatt trevlig kväll! =)
Havre är enormt tacksamt att odla. Finns i 20 kg säckar på granngården, den är inte perenn, så du kan så många många gånger istället även inomhus på vintern.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Det som kallas "Kattgräs" är egentligen havre, fatst till ett ohyggligt kilopris. Men eftersom du inte ska ha så mycket så blir det ju inte dyrt.
Annars kan du kanske bara gå ut och repa gräsfrön från det gräset som blommar nu, eller har satt frön och så det. Så kostar det ingenting alls.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Det tar ett par veckor för gräs att spira, om du vattnar. Men det tar nog ett par månader innan det blir så långt att du kan skörda av det.
Och du behöver inte byta jord. Varför skulle du det?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Leta upp en bonde och be om att få köpa lite frön. Både havre och timotej är finfin marsvinsföda.
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!