Trädgård iFokus

Trädgård

Etiketterväxthusuterumvinterträdgård
Läst 2147 ggr
Misarn
1

Växthus

Vad ska man tänka på när man ska planera för växthus?

[T-Fia]
5

Att köpa större än man hade tänkt ;-)

Misarn
1

Hur gör man med grunden, ska man mura sidorna och ha plattor eller ska det vara en grund av jord?

[T-Fia]
0

Det beror på hurdant växthus du skall ha vad det är värt att kosta på. Jag har ett på sex gjutna plintar, ett med fyra stolpar som ankare med ram, har även haft ett som stod på stockar. Men nu är det vanliga ganska små växthus, 6-12 m2. Mitt nästa blir på 80 m2 och då blir det uppmurat och putsat, men det kostar lika mycket som själva växthuset så det beror som sagt på vad man skall göra med sitt växthus och vilken typ det är.

Woodland
1

TS Dörr (dörrar) vars öppning är tillräckligt breda för skottkärran.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Misarn
0

Hade tänkt odla gurka,tomat bara hobbyodla, gar inte hållit på med odling och trädgård så länge, så det är svårt att säga mera utförligt vad jag vill ha ut av det men bli mer självförsörjande och kunna äta det man odlat själv :-) kan man köpa begagnat på blocket?

JontaK
2

#5 Det går alldeles utmärkt att köpa begagnat. Köpte själv ett väggmonterat växthus begagnat för ett par hundralappar. Lade ytterligare ett par hundra på nytt glas och vips hade vi ett helt och fungerande växthus som nytt kostar 4-6 000 kronor för 5-600.

Se dock till att ramen är hel och alla monteringsdetaljer är med. Det allra bästa är att du själv får plocka ned växthuset. Vet många som köpt nedmonterade växthus för att vid monteringen komma på att många delar fattas.