Trädgård iFokus

Trädgård

Etikettträdgårdens-byggprojekt
Läst 7667 ggr
krimskrams
8

Ute-badkar!

Jag har just köpt ett fint begegnat badkar som jag tänkte sätta i trädgården som sommar-utebad! Nu undrar jag om nån annan som har utebad kunde ge några tips (gärna bilder) på hur de löst detta, med underlag et.c. Vill bli inspirerad tack : )

Lizelda
0

Putt

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Aloe.Vera
0

vill också se bilder 😍

''My mission: to be so busy, loving my life that i have no time for hate, regret, worry, fret or fear.''                                             http://white-botanika.weebly.com

Lill-Kisse
0

Jag undrar alltid hur folk ordnar avlopp till sitt badkar ute. Det bör väl vara det första man planerar.

kickboard
0

Antar att de flesta bara drar ur proppen och låter vattnet rinna ur.  Man kan ju mycket bra också använda det som bevattning till blommor och eventuellt växthus när det svalnat.

Lill-Kisse
0

Badkaret bör kanske vara lite upphöjt p g a avrinningen, hur man än ordnar den.
Några stora, stadiga plattor behövs säkert under badkarets fötter. Mycket vatten och en människa blir sammanlagt mycket tungt.

[Tess86]
0

Jag har sett de som grävt ner sitt badkar så att det ligger helt nersänkt i marken. Jag antar att man då innan får ordna med ett rör från avloppet så att vattnet kan ledas bort när man drar ur proppen. Kanske lättast om badkaret står intill en backe så att röret kan ledas ut på sidan, i backen.

[Tess86]
0

På den här sidan finns ett nedgrävt badkar: http://www.rosasgarden.se/page8.php

krimskrams
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi byggde impregnerat trä runt karet! Nu i sommar ska jag inviga det! Bilder kommer om ni så önskar!

Woodland
0

Grannen odlar grönsaker i sitt ute badkar.  🤔 Mördarsniglarna gillar inte kanten på karet.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.